zitten/kruipen?

Hallo allemaal,

Mijn dochtertje Bo wordt 12 juni alweer 1 jaar! Qua praten is ze heel snel (een gezellige kwebbeltante), maar niet v.w.b. motorische ontwikkeling. Ze kan draaien en zitten. Bij het c.b. hebben ze me gezegd dat ik haar niet moet laten zitten als ze zelf niet van lig naar zit kan... Maar dat lukt haar echt niet, terwijl ze wel super stevig zit! Ze heeft zich ook al aan de box tot staan opgetrokken (en was ook errug trots op zichzelf). Momenteel probeert ze te kruipen, maar ze vergeet 1 beentje onder zich in te trekken waardoor ze geen cm. vooruitkomt. Ik laat haar maar gewoon proberen! Tis wel een periode van grote frustratie voor haar.. Gelukkig is het een lachebekje maar ik merk wel aan haar dat het onrust geeft.

Ben gewoon benieuwd hoe dit bij jullie kindjes gaat en hoe jullie er mee omgaan.

Groetjes,
Nicole
 
Hoi Nicole,

Mijn zoontje Leroy word 20 juni 1 jaar.
En hij draait zich ook nog alleen om hoor.
Het is echt een luie evert hij zit wel op zijn hurkjes maar vertikt het om vooruit te komen.
Hij kan wel even zelfstandig zitten maar durf hem niet zo alleen nog neer te zetten.
Ach ik denk maar zo hij doet het allemaal  wel als  hij er  zelf aan toe is.
Je wilt toch graag he dat ze het allemaal kunnen want je ziet het ook om je heen van andere kindjes.
groetjes samira


 
Mijn dochtertje Iris is volgende week 7 maanden. Overal hoor en lees je dat de kindjes al draaien en noem maar op.
Mijn meisje draait alleen van haar buik naar haar rug als ze in haar blootje ligt. Met kleren aan schuifelt ze wel wat op haar rug heen en weer maar meer niet.
Krijg dan ook telkens het idee dat het te langzaam gaat, maar ieder kindje zal toch wel zijn eigen tempo hebben.........
 
Hoi!

Ik begrijp dat jullie je hier druk om maken maar toch zul je zien dat elk kindje zichzelf ontwikkeld.

Je kunt soms een paar dingen stimuleren zoals bij het kruipen, spullen iets verder weg leggen en als ze dan erbij wil haar voetjes tegenhouden zodat ze steun heeft....begrijp je?? haha.

Mijn zoon is inmiddels 10 maanden en heeft binnen 2 weken tijd zo'n enorme ontwikkeling meegemaakt, ineens kon hij voorruit kruipen, stevig zitten en opeens ook zelf gaan zitten. Nu is hij druk bezig met zichzelf gaan optrekken en dat allemaal in nog geen maand tijd!!! Ik dacht ook eerst, o jee, hij rolt alleen maar en tijgert achteruit....maar nu ineens kan hij zoveel meer.

Ik geloof dat het allemaal wel goed zal komen en wellicht kun je het een beetje stimuleren....Succes, Daan
 
Hallo,

Bedankt voor jullie reacties!
Sinds gisteren schuift mevrouw zowat de hele kamer door; ze zit en trekt zich dan met haar armpjes vooruit... Dat worden spierballen! Ben benieuwd of ze ook nog "gewoon" gaat kruipen, maar ze is in ieder geval al heel tevreden dat ze nu achter het konijn aan kan jagen in de woonkamer

Groetjes,
Nicole
 
Terug
Bovenaan