Zitten, ook oefenen

A

Anoniem

Guest
Mijn zoontje is 5,5 maanden oud. Hij wil al een beetje proberen te zitten.
Nu is mijn vraag moeten wij dit stimuleren en oefenen?
En zo, ja hoe?
Lees wel eens iets van kussens in zijn rug maar snap niet helemaal hoe ik dat voor me moet zien.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

Groetjes een nog steeds erg onzekere moeder

hoi,
joany kan nog niet zelf zitten dan is ze net zo'n tuimelaarpop van voor na achter enz maar ik zet haar dan weleens naast me neer op de bank met een kussentje waar ze tegen aan kan leunen.  volgens mij kun je het niet echt oefenen en is het net als lachen ineens kunnen ze het.

groetjes,
marike

ik hoorde laatst een soort van tip:
Als je je kindje in zijn blote billen laat zitten, moet je best een stuk van zijn/haar bilnaad kunnen zien, dan zitten ze goed en is de rug sterk genoeg. Zodra hij/zij inzakt, wordt het te zwaar. Zo kan je telkens wat langer doen, zolang ze het zelf vol kunnen houden. op schoot kunnen ze ook heen en weer... zelf rechtop en tegen je aan leunen. Zitten ze toch rechtop, kunnen vanalles zien, maar hebben ook steun.

Even laten zien bij het cb dat ik al kan zitten.... wat een interessant apparaat heeft die mevrouw om haar nek hangen.... Leuk hé, mijn eigen boeddah beeldje!
Gr. Marie-José

bij mijn weten moet je zitten voor de 8 maanden juist NIET stimuleren omdat de rugspieren en ruggegraat hier nog veel te slap voor zijn.als de spieren sterk genoeg zijn gaanze vanzelf zitten.vandaar dat je de kinderstoel en buggy zo lang mogelijk moet vermijden.
groetjes karin

Terug
Bovenaan