Zitten/staan in bed

Hoi mede-moeders,
Zijn er onder jullie ook, die een kindje van rond de 9 maanden hebben die steeds gaat zitten of staan in het bedje?
Ik word er soms helemaal gek van: zodra ik mijn zoontje in bed leg, draait hij zich op z'n buik, gaat op handen en knieën zitten, vervolgens op z'n kontje en voila... daar staat 'ie weer! Ik heb nog geen gelegenheid om hem z'n dekentje over te doen, en als me dat al lukt, floept hij er zo weer onder vandaan.
Ik weet eigenlijk niet goed of 'een beetje brommen' al helpt. Hij begint gewoon stralend te lachen als ik zeg: Nééhéé! Jij gaat slápen! Hij snapt die 'boze' toon nog helemaal niet. Ik leg hem dus weer neer, probeer 't dekentje over hem heen te leggen en... meneer zit alweer.
Hebben meer moeders dat? Wat doen jullie ermee? Soms laat ik hem zitten, maar dan is hij 't over 3 kwartier dus echt zat, dus: brullen! En als ik hem dan weer neerleg, gaat hij sóms slapen, maar vaak probeert 'ie 't toch nog maar een keer. Ik word er een beetje zat van om steeds maar weer naar boven te lopen en hem neer te leggen. Uiteindelijk valt hij wel in slaap hoor, vaak voorover op z'n buik, met z'n hoofd aan 't voeteneind, bovenop de dekens. Gewoon geen kijk, maar goed...
Al met al is er dus niets ernstigs aan de hand, maar misschien heeft iemand een tip om alles toch wat handiger te laten verlopen. By the way: ik voel me niet zo prettig bij vastbinden, dus dat wordt eigenlijk geen optie...
Alvast bedankt!
Gr. Lies
 
Ik weet niet of dit misschien iets is, als je hem nou op de commode strak inpakt, behalve zijn armen, met bijv. een badhanddoek of iets dergelijks en dan in bed legt dan kan hij in ieder geval niet meer omdraaien. Ik weet niet of het wat is maar het kwam zo maar in ene keer bij me op. Ik heb een zoontje van 7 maanden en wij hebben hem wel vastgelegd. Zo heeft iedereen een goede nachtrust, hij ligt lekker onder zijn dekentjes en wij hoeven er niet elke keer uit.
Misschien heb je er wat aan.

Succes ermee!!!
 
hoi lies,

voor een keer kun je er wel smakelijk om lachen maar niet iedere avond.

mischien is hij te wakker, als je hem een verhaaltje voor leest wordt hij dan niet rustig om te luisteren naar je stem? werkt wel bij mij nichtje namelijk.

veel plezier groetjes mirjam
 
Gewoon lekker laten doen. Als hij een slaapzak aan heeft, en hij valt zonder dekens in slaap, dan heeft hij het in ieder geval niet koud. Op die leeftijd heb ik mijn zoontje ook laten doen wat hij wilde, ook al viel hij andersom in slaap. En als wij dan naar bed gingen, dan legden wij hem weer goed. En brullen, dan zou ik niet meteen gaan kijken, maar wacht even 5 minuten, op deze leeftijd weten ze heel goed hoe ze aandacht moeten vragen. Maar meestal hoor je zelf wel aan zijn huiltje of het menens is of niet. Over dat vastmaken met een handdoek zou ik niet doen, er wordt ook eigenlijk na 6 maanden afgeraden om strak in te bakeren omdat ALS ze zich op de buik rollen, weer moeilijk terug kunnen rollen. Succes....
 
mijn dochter deed dit ook dus, stapel gek werdt je ervan pfffff, heb toen de tip gekregen om haar in te bakeren( wat!! dat was mijn reactie ook, nu nog) maar geloof me het heeft gewerkt ze sliep gelijk en ook langer en geleidelijk aan wou ze niet meer( was effe een nieuwtje) nu ligt ze in haar slaapzak en valt zo in slaap
 
ik heb dit ook gehad met mijn zoontje en bij hem maakte het niet uit of hij nou moe was of niet hij ging gewoon zitten in bed in huilen wel een half uuur soms langer maar viel niet in slaap hoe moe hij ook was.
Ik ben ook geen voorstander van vastbinden in bed,maar heb het toch gedaan,hij slaapt in een slaapzak en hem een band van een badjas gepakt dat door de armsgaten van zijn slaapzak gedaan en dan onder het ledikant door en dan een knoop aan de zijkant.hij ligt er dus op en kan er niks gebeuren en op het cb hadden ze geen commentaar.Ik blij mijn zoontje veel vrolijker wat wil je nig meer
 
Vastbinden is verboden! Stond vandaag ook op teletekst.

Stel dat het een keer niet goed gaat en je vind je kindje verstrikt in de band van je badjas!!! Anoniem gebruik je verstand.
(dit is niet verkeerd bedoeld, maar ik maak me zorgen als moeders hun kinderen vast gaan binden in bed).

Een kindje rolt als het heel klein is niet zomaar om en als het groter is draait het zich vanzelf weer terug of draait het hoofdje opzij. Tegenwoordig worden we ook bang gepraat vind ik en worden veel dingen erg overdreven gebracht.



 
Terug
Bovenaan