zitten/staan

Hallo

Hoe zit het met zitten.
Mijn dochtertje wil al graag zitten sinds ze ong 3 maanden is. Nu is ze 6 maanden en kan 5-10 min zelfstandig zitten. Niet uit haar zelf maar als ik haar neerzet. Ook wil ze graag staan als je haar vanuit lig postitie laat opkomen dan gaat ze gelijk staan. Ze probeerde zich vandaag zelfs op te trekken in de box en haar kontje kwam omhoog.
Ik laat haar vaak zitten en staan maar vraag me af of dit eigenlijk wel goed is.
Als ze zit/staat wordt ze ontzettend vrolijk en zelf denk ik dat het niet veel kwaad kan omdat ze zelf al even kan zitten, maar ik zou toch graag jullie mening horen.
Bedankt alvast
 
Hoi,
Mijn zoontje doet precies hetzelfde: wilde al vroeg niet meer liggen maar rechtop zitten en liefst van alles staan. Hij is nu 5,5 maand en dat hij zit vonden ze op het cb niet echt een probleem. Ze raadden me wel aan met hem beginnen te oefenen om te kruipen voor hij zou gaan staan en lopen. Ik weet nu natuurlijk niet of jouw dochtertje al kruipt, maar mijn zoontje maakte daar totaal geen aanstalten toe. Ik mocht hem niet stimuleren om te staan zolang hij niet kon kruipen. Dit had iets te maken met de spierontwikkeling of zo...
Anderzijds, mijn zus heeft nooit gekropen, en die is perfect normaal ontwikkeld, dus... Ik weet ook niet goed wat ik ervan moet denken.
Groetjes,
Marian
 
hoi
bedankt voor je reactie, ze probeert wel te kruipen haar benen heeft ze er goed onder maar ze blijft op haar armen liggen en heeft niet door dat ze zich omhoog moet duwen
ik heb wel voorgedaan hoe het moet maar daar had ze geen interesse in
 
pfff ik heb er ook zo 1 hoor, die altijd al meer wilde dan dat ze kon, je moet maar zo denken: als je kindje er genoeg van heeft, hoor je het wel hoor, dan gaan ze wel brullen. Onze kim zat met 4 mnd al in de buggy, alle meningen van andere ten spijt: ze vond er in de wagenbak gewoon echt helemaal niets meer aan.

gr sandra
 
Mijn zoontje is nu 6 maanden en zit ook al. Ook hij trekt zich inderdaad in de box op tot staan.
bij mij op het cb zeggen ze het staan niet stimuleren.
maar ga maar gewoon op je gevoel af dat is meestal wel goed.

gr. Carla
 
Hoi,

Eindelijk wat bekends. Mijn dochtertje van nu 4,5 mnd wil ook niet meer liggen. Nou ja, eventjes dan. Nee, mevrouw wil zitten, als je haar iets achterover laat leunen, dan is het gefrustreerd en geworstel om overeind te komen. Ook in de wagen(reiswieg) vindt ze het nog maar even leuk en dan is het bleren. Ziet er niet uit, zo'n lege reiswieg/wandelwagen met een zittend babytje in een hoekje, maar ja dan is ze wel stil en zit ze lief te pruttelen. We hebben het buggy-gedeelte al opgehaald, want het is zo niet leuk wandelen/boodschappen doen meer. Overigens is onze ervaring als een kind niet wil, wil het niet (bijv. staan) en als ze het wel willen is er geen houden aan.

Groetjes Esther
 
Terug
Bovenaan