Zitten

Gijs is 3 1/2 maand en naar mijn mening erg snel met alles. Hij wil graag al rechtop zitten, vooral als hij in de wipstoel zit. Zijn hoofdje gaat dan naar voren. Vandaag zat hij tegen mij aan en duwde zichzelf van mijn buik af en zat, hij moet er erg om lachen. Wanneer mag je je kindje laten zitten. Hij ligt trouwens nu nog in de kinderwagen maar zou eigenlijk hier ook al in willen zitten.
In de wipstoel zit hij iets rechtop als ik hem zijn fruithapje geef.
Maar ik laat hem zo lang mogelijk liggen of ik leg hem even op zijn buik in de box of ergens anders.

Als je je kind te eten geeft, is het logisch dat je hem enigszins zittend voert, omdat hij zich anders verslikt, maar verder moet je hem nog niet te veel laten zitten, want daar is zijn rug nog niet sterk genoeg voor. Als hij zelf gaat zitten, dan merk je dat vanzelf wel, maar je moet het zeker niet forceren, want anders betaalt hij later de prijs daarvoor, dus nu doe je het prima.

Mijn baby van 4maand is snel met veel zaken.Zo kan ze al een hele tijd op haar beentjes staan.(alleen met evenwicht ondersteuning)Ik vind het wel leuk dat ze zo snel is.Maar moet ik haar blijven stimuleren.Als ze bij mij op de schoot zit houdt ze haar beentjes stijf,omdat ze al echt wil staan.Ze is erg actief en wil alles zien,proeven,betasten.Maar de vraag blijft...moet ik haar stimuleren of niet???

Mijn zoon(6,5 mnd)kan al volledig los zitten en vind dit het einde.Al heel vroeg wilde hij alleen maar staan en strekte hij zijn beentjes als ik hem op mijn schoot wilde laten zitten.Ik heb zijn spiertonus na laten kijken om er zeker van te zijn dat er geen medische ''noodzaak''is voor mijn zoon om dit te doen.Alles bleek in orde.Wij ondersteunen hem in zijn ontwikkeling maar stimuleren hem niet overmatig.

Kan geen kwaad hoor! Je kind geeft zelf aan wanneer hij er aan toe is. Mijn kind deed hetzelfde en is nu zeven maanden en kruipt als een tierelier. Het voordeel van snel zitten is, is dat ze zich sneller en beter zelf kunnen vermaken en jij af en toe even wat voor je zelf kunt doen. Over een maandje kun je bijvoorbeeld zo'n borstvoedingskussen in de hoek van de box leggen en je kind er tussen zetten!!
Echt ideaal!

Terug
Bovenaan