zitten

Wie heeft ook een kind dat supersnel in de ontwikkeling gaat?

Mijn dochtertje van 4 maanden heeft het uitgevonden! Als ze haar voetjes vastpakt en dan met de beentjes een hele harde ruk geeft, komt ze op haar kontje te zitten. En blijft ook netjes zitten. En dit is heel leuk (vind ze) en herhaalt het steeds weer. Ze kijkt dan ook heel trots van zie je wat ik kan? Ook tijgert ze al. Ze komt echt wel bij het speeltje dat een meter voor haar ligt.

Ik werk op een kinderdagverblijf met baby's, maar dit heb ik echt nog nooit meegemaakt!

Wie kent dit?
 
hallo Mariska,

Mijn dochter is ook wel snel met sommige dingen.
zo heeft ze ontdekt toen ze net vier maanden was dat ze op haar buik kan rollen.
ze was ape trots en ging gelijk tijgeren door de box of op de grond.
en paar dagen later ondekte ze dat ze zo ook weer op de rug kan komen en nu rolt ze door de box van de eene kant naar de andere kant.
en als je haar op en grond legt dan gaat ze zo de kamer door.
zitten doet ze alleen als je haar neer zet dan blijft ze zitten ,maar niet alles hoefd zo snel te gaan vind ik.
ze is nu vijf maanden.
grappig dat kinderen snel ontwikkelen.
groetjes van mirjan
 
Hoi helaas heb ik er geen ervaring mee. Maar ik vind het wel goed zeg.
Ik lag trouwens helemaal in een deuk toen ik het bericht las onmdat ik dat dan helemaal voor me zie.
Nou geniet van je dochter.
 
ons kleintje ( 4,5 maand) trekt ook zo aan haar beentjes, maar heeft het nog niet in zich om dan rechtop te blijven zitten, ze "valt" steeds over haar beentjes heen....ze rolt als een acrobaatje over de vloer...maar maakt er steeds lachende geluidjes bij en is ook erg trots op zichzelf!
 
Hoi

Mijn zoontje was 3 maand toen hij zich van rug naar buik draaide, 5 mnd toen hij terug draaide, 6 maand ging ie zitten en staan, nu is hij 8 maand maar staat nog niet los. Ik vind hem ook erg snel, en het is leuk maar...je moet er wel ALTIJD achteraan.

Ik vind jouw kindje wel supersnel hoor, 4 mnd zitten, succes ermee, die loopt ook vast voor haar verjaardag!
 
Hoi,

jouw kindje is inderdaad wel heel erg vroeg hoor. Ik dacht dat mijn prinsje al een snellerd was. Met vier maanden idd omdraaien en kort daarna probeerde hij al te tijgeren, maar het uit zichzelf zitten, neuh, daar heeft hij nog geen zin in. Is leuk, een kind dat meer wil dan hij kan. Hij laat dan meestal ook wat vroeger nieuwe dingen zien. Een piepklein nadeeltje is dan wel dat je er inderdaad de hele tijd bij moet blijven. En....hij wordt ook driftig als je hem tegen probeert te houden of het lukt hem niet. Is erg grappig om te zien!
Geniet van je kleine! Kan me voorstellen dat jij ook vaak in een deuk ligt!
 
Ik vind het wel heel apart.
Ze vind het zitten nog steeds leuk. Ze heeft het gewoon per ongeluk uitgevonden. En ze wil ook meer dan ze kan. Het tijgeren gaat niet snel genoeg, ze probeert haar knietjes wel onder haar buik te doen, maar ze glijd weg (wij hebben parket). Maar lachen doe ik zeker, want het ziet er niet uit. Hahaha

Bedankt voor jullie reacties en ik laat het weten wanneer ze loopt (ben benieuwd wanneer ze dat gaat doen).

Groetjes Mariska
 
Terug
Bovenaan