zitten

een vraagje...ik heb een dochtertje van bijna drie maanden...maar ze vind het verschikkelijk om te liggen overdag ze wil zo graag zitten en probeert uit haarzelf ook omhoog te komen...vaak zet ze het op een brullen als ze haar zin niet krijgt maar als ze eenmaal wel haar zin krijgt is se zo vrolijk en blij ze zit ook vrij stabiel ik kan haar nog niet loslaten maar haar hoofdje en nekje zijn al vrij stevig dat die niet knikkert...wie heeft hier ervaring mee of kan mij wat tips geven

groetjes moeder ilona en dochter lynn
 
Mijn dochter van 3,5 maand wil ook steeds zitten. Ze zit dan ook vaak bij mij op schoot. Nu dus ook achter de pc.
Of ik laat haar in de maxi cosi of wipstoel zitten.
 
Hoi

Mijn dochter is pas 8 week en wil ook graag zitten. Niet altijd maar als ze het wil dan is verder niks goed. Op schoot laat ik haar zitten of in de wipstoel op de zitstand of in bed tegen de achterkant van het bed tussen 2 kussens. Onze madam wil zelfs af en toe staan maar dat is nog lastiger...
En vertel haar maar eens dat het niet kan. Zij wordt ook boos.
De wipstoel lijkt me dan ook een goede plek voor je dochter. Gewoon de riempjes dicht en op de grond neerzetten.
 
Lekker in de wipstoel! Mijn zoontje (3,5 mnd) brengt ook meer tijd in zijn wipstoel door dan in de box. Plat op zijn rug liggen is ook niet zijn grootste hobby, zitten en staan (als ik hem vasthoud natuurlijk) is veel leuker! Sinds hij zich kan omrollen, vindt hij het trouwens wel leuker in de box. Als ik 'm erin leg, draait hij meteen op zijn buik en begint om zich heen te kijken. Misschien gaat je dochtertje het ook weer leuker vinden als ze straks wat meer kan dan alleen maar plat blijven liggen.
 
Je moet uitkijken voor overbelasting van hun nekjes op zulke jong leeftijd. Omdat hun hoofdjes, in verhouwding met de rest van hun lichaam, zwaar is en hun nek spieren slap kunnen ze door overbelasting vervelende nek klachten krijgen. Fietsen met zo'n kleintje wordt helemaal afgeraden, dit is pas aan te raden vanaf negen maand, als hun nekjes meer kracht hebben. Vaak lijkt het alsof die kleitje heel wat kunnen, maar je overschat dat heel vaak. Baby's van deze leeftijd moeten echt een behoorlijke tijd overdag liggen. Ze trainen hun nek spieren al genoeg door hun hoofd op te tillen en bij het op schoot zitten. Kijk hier dus mee uit en wordt niet al te enthosiast.

Groetjes.
 
Hoi,

Mijn zoon is nu ruim drie maanden en vind het ook fantastisch om rechtop te zitten en om zich heen te kijken. Vanaf het moment dat hij zijn hoofd zelf rechtop kon houden zetten we hem af en toe in de Bumbo. Dit is een rubberachtig zitje/stoeltje dat de rug van je kind goed ondersteunt. Misschien is dit ook een idee voor je dochtertje. Je kunt het zitje ook gewoon in de box zetten, zodat je af en toe je handen vrij hebt. Je kunt de Bumbo kopen bij babyspeciaal zaken.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Roos
 
bedankt voor jullie reacties...ik ben blij dat er gelukkig nog moeders zijn die dit ook hebben....een wipstoeltje vind ze ook niks en de maxi cosi al helemaal niet...maae roos ik ga er zeker 1 kopen lijkt me super ideaal..
nogmaals bedankt

groetjes ilona
 
Als je kind een sterk willetje heeft zul je dat merken ook! Maar laat haar aub niets doen, wat ze zelf niet kan. Met die sterke wilskracht zal ze het dan uiteindelijk zelf voor elkaar krijgen en dan is het okee!
 
Terug
Bovenaan