zitten

Onze zoon van 61/2 maand rolt lekker van zijn rug op zijn buik en bij mij op schoot zitten vindt hij ook prima. Hij zit alleen erg voorover, ook als ik hem gewoon op de grond laat zitten.
Is hij gewoon nog niet aan zitten toe of kan ik hier iets aan doen?
 
dat is volgens mij normaal. De rugspieren moeten nog sterker worden. Ik zou je kindje niet teveel laten zitten. ( of alleen als het goed wakker is) Als je kindje leert kruipen leert hij ook vlak daarna hoe ie zelf moet gaan zitten.  je zult zien dat het tegen die tijd wel met een recht rugje is.  
 
quote: moeders_1 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-10-2006 18:24:29'));

Onze zoon van 61/2 maand rolt lekker van zijn rug op zijn buik en bij mij op schoot zitten vindt hij ook prima. Hij zit alleen erg voorover, ook als ik hem gewoon op de grond laat zitten.
Is hij gewoon nog niet aan zitten toe of kan ik hier iets aan doen?



Wij hebben ook zo'n klein monstertje van net 6 mnd.
Hij is supereigenwijs en kruipt in zijn achteruit de hele kamer door,ook zit hij al los,maar duikt net als jullie zoon nog wel eens voorover.
Ik vind het niet erg dat hij nog niet zo goed kan zitten.Het gaat al snel genoeg.

groetjes Sandra
 
mijn dochtertje is nu bijna 7 maanden, rolt al 2 maanden van rug naar buik maar pas een paar weken ook weer terug. Zitten kan ze maar een paar seconden alleen, dan valt ze weer om. Volgens mij is het allemaal heel normaal, het ene kind is sneller dan het andere, dus het is toch bij elk kind afwachten wanneer het allemaal gebeurt.
Kruipen begint nu langzaamaan te komen, eergisteren ging ze een stukje achteruit en dat was voor het eerst dat ze zich voortbewoog, daarvoor rolde ze alleen steeds om om ergens te komen.

groetjes, Ellen
 
Volgens mij is het zo dat je kindje toe is aan zitten als ze ook daadwerkelijk zelf kunnen gaan zitten. Mijn zoontje (nu 13 maanden) heeft ook een hele tijd aan zitten rommelen met omrollen, tijgeren (achteruit) en uiteindelijk ging hij met 8,5 maand ineens zelf zitten. En toen ging het hard! Kruipen, optrekken, los staan, het gaat dan echt ineens als een speer!
 
Terug
Bovenaan