Zitten

A

Anoniem

Guest
Ik weet het, hoef me helemaal niet druk te maken over ontwikkeling, maar ik ben even benieuwd of hier meer zijn...

Onze kleine is nu 9 maanden en kan nog niet zo lang zitten. Soms lukt het best een poosje maar aangezien hij zich ook ineens om kan laten vallen blijf ik toch altijd in de buurt. En natuurlijk net als je erbij staan houdt hij het lang uit en blijf je er maar staan :D.

Kennen mensen dit? En laten jullie ze dan gewoon omvallen?
Of zijn die van jullie snelle 'zitters' die al een hele tijd zo spelen...

Toen Tijs al aardig kon zitten, maar nog vaak omviel. Dan zetten wij hem soms met zijn rug in de hoek van de box, Dan kon hij niet zomaar omvallen. Hij vondt dat helemaal geweldig.

Stef is nu 7.5 mnd en kan ook al vrij goed zitten. Maar die wil te veel, dus het advies is om hem niet te gaan stimuleren. Dus die ga ik nu nog niet zo neerzetten. En ook nog niet in de kinderstoel. Maandag weer naar het cb, ben benieuwd wat ze dan zeggen.

Groetjes,
Susan

Hoihoi,
Onze kleine is 9mnd geweest en is sinds een week of 3 plotseling gaan ziiten, ofwel hij blijf zitten als we hem neerzette, zelf gaan zitten gaat nog niet. Ik vind het zelf nog super eng, maar als hij op de grond speel, leg ik altijd het hoofdkussen van het logeerbed achter hem zodat hij zacht valt, als hij opzij valt kantie zn eigen aardig opvangen, naar achteren niet. In de box zet ik hem idd, of in het hoekie, of vlak bij zn activiteitbord die aan de box hang en dan leg ik er ook een kussen achter!, Hij is pas 2x echt gevallen, tja ik vind heel zielig, maar het hoort er ook een beetje bij, en meestal huil die omdat die boos is en niet van de pijn, dat deed die namelijk vorige week wel toen die zn vingertje klem reed, tussen de loopstoel en de tafel, toen was het echt dikke tranen!!!

Liefs

Hallo,

Mijn zoon is nu ook negen maanden en kan al een behoorlijk tijdje alleen zitten, ook als wij hem neerzetten. Maar net als jouw kindje laat hij zich zomaar vallen. In de box heb ik een voedingskussen om hem heen dan valt hij redelijk zacht. Op de grond heb ik hem op een dekbed dan komt hij in ieder geval niet hard met zn hoofdje neer.
Het stabiele zitten zal vanzelf wel komen, volgens het cb ging het qua ontwikkeling prima. Zelf zit ik er ook niet over in hoor.
Misschien heb je hier wat aan.

Groetjes Christina

Zo zie je maar wat een simpele tip kan doen... Ik had nog nooit gedacht aan een kussen of in een hoekje zetten! Ga ik zeker proberen!
Dank jullie!

Terug
Bovenaan