Zitten

Mijn dochter van bijna 10maand zit nog niet helemaal zelfstandig. Op het CB zeiden ze dat haar rugspieren nog niet sterk genoeg waren.Als ik haar op de grond laat zitten, laat ze zich direct achterover vallen of naar haar zij vallen en draait ze op de buik en gaat dan buikschuiven. Ze gaat ook niet kruipen, dit is wel belangrijk voor haar omdat haar vader dyslectisch zeiden ze op CB.
Hoe oud waren de anderen kinderen met zitten??
 
ik geloof dat mn zoontje kon zitten met ongeveer 4 a 5 maanden. Mits wij hem neerzette dan. Vanaf 6 maanden is hij in de kinderstoel gegaan voor zijn eetmomentjes, dus elke keer maar kort. Sinds dat hij zichzelf kon optrekken, rond een maand of 9, kon hij zelf ook gaan zitten. Kruipen deed hij vanaf een maand of 6 maar dan tijgerend. Echt kruipen is hij pas vanaf een maand of 9 a 10 gaan doen.
Ik blijf erbij dat kinderen alles in hun eigen tempo doen.
 
Onze kleine kan nog niet zitten, hij is dan pas 7 maanden, maar toch. Als ik hem op zijn billen zet laat hij zich vallen en moet dan heel hard lachen. In de kinderstoel zet ik hem wel voor zijn fruithapje, maar die heeft een 5-puntsgordeltje, dus vallen gaat dan ook niet natuurlijk ;-)
Hij probeert wel vooruit te komen op de grond, maar dat is meer buikschuiven/tijgeren. Hij komt niet op zijn handen en knieen. Ik had verwacht dat het hier wel hard zou gaan omdat hij met iets minder dan 4 maanden al kon rollen van rug naar buik en terug, maar dat was dus niet zo ;-)

Ach gewoon lekker laten gaan, ze hebben allemaal hun eigen tempo :)

Mag ik vragen waarom het belangrijk is dat ze gaat kruipen ivm dyslectie van haar vader? Ik heb dat nog nooit gehoord, maar ben dan ook maar een nieuwbakkenmama ;-)
 
Onze kleine kon met 6 en halve maand zelfstandig zitten en kruipen deed hij toen ook hij is wel een van de snellere baby's denk ik? Op het cb zeiden ze dat 9 maanden het gemiddelde is. Iedere baby heeft ze eigen tempo over 3 jaar doen ze vast allemaal hetzelfde :)
 
Het is goed voor de fijne motoriek het kruipen. Omdat de hersenen dan linker been , rechter arm stuurt. In de kleuterklas kan een juf vaak zien welke kinderen niet gekropen hebben aan het schrijven, kleuren en knutselen. Dat dyslectie er mee te maken had wist ik niet. Maar waars ook door die hersenactiviteit.

Mijn kleine zat heel snel (doordat hij veel spuugde en met zitten dus minder misselijk was) maand of 5
Teigeren met maand of 9 en kruipen pas met 10/11 mnd
Met 12 mnd hoeven ze pas te kunnen kruipen officieel volgens cb lijst. (had ff gespiekt)
 
Leuk om de reacties te lezen.
Idd miss m dat is voor de ontwikkeling.
Mijn vriend heeft later nog moeten leren kruipen, omdat wel heel belangrijk is. Hij is dyslectisch dus is het belangrijk dat ze kruipt
En ja hoor ze is er vandaag echt mee begonnen.
Maakte me er niet druk. Zitten wil ze wel als ze in bad zit. Maar in de huiskamer doet ze het niet, te druk met spelen.
 
Terug
Bovenaan