zlef koken en invriezen?

Hoi allemaal, weer een dilemma:
Ik heb Matthijs net geprobeerd zjin eerste groentehapje te geven, uiteraard geen succes want dat is even wennen met zo'n lepeltje enzo (wel hilarisch fotomoment!).
Nou heb ik zelf ook even een hapje geproefd (Olvarit worteltje) en ik kan weinig wortelsmaak herkennen, blehhhhh.
Zou ik zelf groente kunnen koken en in kunnen vriezen, of zouden er teveel vitamines verloren gaan? wie heeft er ideeen?

Bedankt!
Esmeralda mv Matthijs (4 maanden)

hoi,

Ik bennet afgelopen week op het cb geweest met zoë.Zij is maandag 20 wk
en zei adviseerden ons om zo snel mogelijk zelfgekookte groentehapjes
te gaan eten.( Als jje te lang potjesgroente geeft zouden het later
moeilijke eters worden?)

Het is juist goed om dan een gedeelte in te gaan vriezen.Wij willen
zelf dit weekend ook beginnen met groentehapjes,maar wel van een
potje.Lijkt me gemakkelijker om mee te beginnen.

Op het cb zeiden ze dat het beter was om met groentehap te beginnen
omdat als baby ´s eenmaal gewend zijn aan fruithapjes ze moeilijk over
stappen op groentehapjes.Heeft iemand hier ervaring mee??

groeten van dianka

hoi dianka,

ik wou even zeggen dat ik het niet helemaal eens ben met je mening over potjes, dat als je die potjes te lang geeft dat het dan moeilijke eters zouden worden, mij dochter is nu 2,5 en die heeft ook ruime tijd uit de potjes gegeten tot een jaar of een, maar die is nooit een moeilijke eter geweest, ze eet normaal de gewone eten (geen potjes enzo), dus ben het niet helemaal eens met je stelling.

tis gewoon wat je zelf makkelijker vind, ik vind op dit moment de potjes iets makkelijker, en over een tijdje gewoon eten.

Ik heb een boekje 'Hap Hap' van Sonja van de Rhoer . Hier staan allemaal makkelijke receptjes in voor fruithapjes en groentehapjes.

Zelf maken en invriezen werkt hartstikke goed. Er gaan geen vitamines verloren (potjes worden 'doodgekoookt' om ze zolang houdbaar te maken). Ik ben één keer in de week een max een halfuurtje bezig en dan heb ik zowel fruithapjes (appel, peer, banaan en combi) als wortelhapje.

Voordeel is dat het veel goedkoper is maar hij ook eerder aan stukjes went. Ik heb bij de xenos kleine bakjes gehaal en vries het daar mee in.

Het is nog super lekker ook, wat hij niet opeet, smul ik lekker op.

Annemieke

P.s.
Ik heb ook wel potjes in huis hoor, het is niet zo dat ik anti-potje ben. Maar ik vind het gewoon leuk om zelf potjes te maken (voel me supertrots als ik het gedaan heb)

hoi
,
Een vriendin van mij heeft dit jaar een tweeling gekregen en zegt (heeft ze ook gelijk in) de potjes vind ik gewoon allemaal te duur voor haar geld dus 2 potjes groente 2 potjes fruit.
Nu haalt ze groente en fruit op de markt en maakt gelijk een heleboel klaar in een grote emmer haha.koste even tijd maar het scheelt zoveel in prijs.En dan vriest ze het in.

Ik ben op dit moment liever lui dan moe.

En wat betreft"te lang"potjes eten ik durf het niet te zeggen maar ik heb wel een hele slechte eter maar of het daar aan heeft gelegen?????

groetjes kim

Terug
Bovenaan