zo angstig

Hoi iedereen,

ik ben vandaag 39 weken en 5 dagen zwanger en voel mij zo ellendig en heb veel angst over van alles en nog wat.Ik voel mij heel neerslachtig.

Mijn baby woog vorige week al 3950 gram en ben zo angstig dat ze nog lang blijft zitten en nog groeit en ik haar niet op de wereld ga kunnen zetten en dat alles gaat mislopen tijdens de bevalling! Ook heb ik bang dat er iets met de gezondheid zal mis zijn!

Ik kan niet meer positief denken. Misschien omdat ik heel vermoeid ben en niets meer kan als liggen. Zit de hele dag te dubben....

Herkent iemand zich in mijn verhaal? Of wordt dit misschien gelezen door mama's die ook een flinke baby op de wereld gezet hebben? Kunnen jullie mij wat opbeuren?

Ik heb al een zoontje van 2 die 4170 gram woog bij de geboorte en geboren is op 39 weken en 3 dagen.

Veel liefs Kaatje

ps proficiat aan iedereen die bevallen is en succes met de laatste loodjes voor zij die nog moeten

Hoi Kaatje,

Dat jij al een zoon van 4170 hebt gebaard is een bewijs dat jou bekken groot genoeg is om flinke kinderen te krijgen.
En deze keer heb je zelfs niet meer te maken met zo'n stugge bekkenbodem.
Tweede kinderen zijn bijna altijd een maatje groter, maar de weerstand is veel lager en dus komen ze er vlotter uit. Bij een eerste is 60 min persen heel normaal, een tweede duurt vaak niet langer dan 20 minuten.

ik zelf ben bij de eertse ( 3945gr) bevallen met een vacuum na 90 minuten persen, hij kwam er niet uit, mijn 2e woog 4520 gr en was in 2 uur tijd geboren , slechts 15 minuten geperst en de 3e woog zelfs 4850 gram en daarop heb ik maar 5 minuten geperst.

De ervaring leert, en helaas ook de minder stevige bekkenbodem.

Veel succes met je laatste loodjes.

Tweede kindje kan ook kleiner zijn hoor! Ik had twee kleintjes, eerste was 2780 gram en de tweede was lichter: 2540 gram. Dus wie weet is jouw tweede ook wel kleiner. Al denk ik niet dat een paar grammetjes meer of minder uitmaken met de geboorte als ze eerste ook groot was. En is het niet zo dat dat gewicht in zacht  babyvet eraan komt, en niet in de grootte van het harde hoofdje?
Veel succes!

Ik ben eerlijk gezegd ook een beetje bang. De eerste woog 3980 en de tweede 4500. Beiden zijn niet makkelijk "eruit" gekomen. Bij de eerste twee uur persen, geknipt, en uur op mijn buik geduwd..... En de tweede bleef na de geboorte van haar hoofdje met haar schouders hangen. Ze hebben zo hard aan haar "Koppie" staan trekken, dat ik daar erg lang nachtmerries van had.
Nu zwanger van de derde en bang dat het nog groter zou worden. Ik ben zelf maar 1.58. en verzuip normaal in maatje 34 (ik weeg normaal 48 kilo) Tja, waar een klein vrouwtje groot in kan zijn!

Ik wil perse een groeiecho en niet meer overtijd lopen! Ik hoop dat er dit keer wel naar mij geluistert wordt!

Ik wens je veel sterkte en luister naar je gevoel!

Mariska
30 weken

Terug
Bovenaan