Zo'n druk kindje...

Ik ben nu 30 weken zwanger van de eerste. De eerste keer dat ik een 'plopje' voelde was met 15 weken. De verloskundige geloofde me toen niet, totdat ze met 17 weken een echo maakte. Een druk en beweeglijk baasje was er te zien!! Sinds week 17 voel ik de kleine ook iedere dag meerdere uren. En vanaf week 20 'verstoord' de kleine door de vele bewegingen mijn nachtrust.  Toen kreeg ik van de verloskundige het advies om met suiker op te passen, maar zoveel snoepte ik al niet.

Nu ben ik 30 weken zwanger en de afgelopen 10 weken heb ik het moeten doen met gemiddeld 4-5 uur slaap per nacht. Bij iedere flinke trap schrok ik wakker, met als gevolg moeilijk weer in slaap te kunnen komen. Maar sinds dit weekend heeft de kleine mijn ribben gevonden, en dat vind ie maar al te leuk. Hele dagen en hele nachten moeten mijn ribben het te verduren krijgen, met als gevolg dat ik af en toe met tranen in de ogen in m'n bed lig. Zoooo pijnlijk!!! Ik weet gewoon niet meer hoe ik de komende 10 weken door moet komen, tot vorige week kon ik ondanks het weinige slaap toch genieten van de zwangerschap. Maar nu echt niet meer.

Ik heb afgelopen week op suiker getest en eigenlijk hoop ik dat daar wat uitkomt, krijg morgen uitslag hiervan. Voor mijn gevoel pakt de kleine alle suiker die er maar binnenkomt, zodat ie behoorlijk levendig is daarbinnen. Ikzelf ben continue duizelig en krijg steeds meer behoefte aan suiker (of dit nou door suiker tekort komt of door slapeloosheid... ik weet het niet meer).

Herkent iemand dit ook? Iedereen in mijn omgeving heeft dit nog nooit zo extreem meegemaakt of ze zeggen dat ik me aanstel en dat dit er 'gewoon' bij hoort!! Nou.. afgelopen drie nachten totaal 7 uur slaap, dus net 2 uurtjes per nacht.. kan me niet voorstellen dat iedere zwangere dat heeft. Dit is nog geen week vol te houden, laat staan 10!!!

Liefs Rixt

jeetje meid,

Ik kan me helemaal voorstellen dat je kapot bent! Je rust en slaap is zo belangrijk in een zwangerschap!
Mijn eerste was een hele rustige die alleen s`nachts wakker was, en ik dus ook.
Mijn tweede was met vergelijking met de eerste een drukke baby, dacht dan ook dat het een jongen was (was toch een meisje net als de eerste). Maar gelukkig werd ik s`nachts redelijk met rust gelaten.

Maar zo extreem als bij jou, had ik het gelukkig niet. Wel slaap ik nu heel slecht (ben pas 5 weken zwanger). Ik probeer voor het slapen gaan warme melk te drinken met anijsblokje erin. Dan een lekker warm bad en meteen het bed in.
Meestal lukt dit wel. Wat ook kan helpen is wat lavendel op je kussen sprayen.
Maar hoe je je baby rustig kunt krijgen, kan ik je helaas niet vertellen.
Zou het echt aan suiker kunnen liggen?
Ik hoop echt voor je dat de 10 weken snel voorbij zijn, dan dat je kleintje lekker in zn wiegje kan spartelen!

Liefs, Ris

Jeetje wat lijkt me dat vervelend! Dan duren de 10 weken voor jou nog wel een hele poos denk ik... Ik heb er geen ervaring mee ( wel met slecht slapen, maar dat heeft andere oorzaken ) maar wat zou je kunnen doen....

Is het niet iets om 's avonds voor het slapen je kindje goed te laten voelen dat je er bent. Je buik lekker inmasseren met een lotion en dan best een beetje hard duwen, zodat ie dat voelt zeg maar?

Hoe verder in je zwangerschap hoe minder bewegingsvrijheid hij zou moeten krijgen...dus wie weet is dit voor nog korte duur.

Misschien een schrale troost...maar ze zeggen dat die kindjes straks heeeeel rustig worden ( of zou dat een fabeltje zijn )

Hier nog eentje die een hyperactieve stuiterbal in d'r buik heeft. In vergelijking met mijn eerste zwangerschap is deze baby zoveel drukker. Toevallig heb ik zwangerschapssuiker en heb ik sinds 3 weken een dieet. Dit betekent voor mij dat ik geen snelle suikers meer mag eten zoals snoepjes, koekjes enz. Maar ondanks dat ik dus geen suikers meer binnenkrijg, blijft de baby gewoon hyperactief. Eigenlijk zijn er maar weinig momenten op een dag dat het echt rustig is. Ook 's nachts stampt deze er aardig op los. Soms droom ik weleens dat ik hem/haar voel bewegen, wordt dan wakker en realiseer me dan pas dat het geen droom is...
Bij mij doet het gelukkig nog geen pijn en heeft hij/zij mijn ribben nog niet gevonden. Wel wordt er regelmatig gedraaid van links naar rechts en dat voelt ook niet echt plezierig aan.
Succes met de laatste loodjes!

gr. Hanneke

Hallo dames,

Bedankt voor jullie reacties!! Afgelopen nacht ben ik redelijk doorgekomen, zo'n vier uurtjes slaap. Ik hoop eigenlijk dat het aan de suiker ligt, dan is er tenminste iets wat ik er aan kan proberen om de kleine rustiger te krijgen.

Ik heb ook al geprobeerd rond 9-10 uur 's avonds, de baby goed te laten merken dat ik er ben. Masseren inderdaad en wat 'spelen' met z'n voetjes. Maar zodra ik stop, gaat de kleine druktemaker gerust verder. En dat gerust duurt zo 3-4 uur!! Dus dat probeer ik ook niet meer. Voorheen kon die nog wel eens wat rustig worden als ik onder de douche stond, maar ook dat is verledentijd. Zelfs onder de douche spartelt ie er flink op los. Daarna is ie wel iets rustiger, en daardoor (dat denk ik in ieder geval) heb ik vannacht redelijk kunnen slapen.

Vanavond naar de verloskundige, ik hoop dat zij nog wat tips heeft. 't Is net alsof de kleine behoorlijk wat ruimte heeft, ondanks m'n niet al te grote buik.

Maar als er nog dames zijn, die nog tips hebben... laat maar horen!!

Liefs Rixt

Vervelend hoor, zo'n kleine druktemaker. Lotte kon er ook wat van, maar bij lange na niet zo erg als jij beschrijft. Ik voelde haar trouwens ook al met 15 weken hoor en deze kleine heb ik met 13 weken al voor het eerst gevoeld.

Ik ben bang dat ik geen tips voor je heb. Ik wil je wel heel veel sterkte wensen en hoop dat je er de komende 10 weken goed doorheen komt.

Wanneer ga je met zwangerschapsverlof? Misschien dat je dan overdag wat kan rusten, als de kleine ook slaapt.

Groetjes, Marisa

Oef, zo herkenbaar!
Ik was 15 weken toen ik Maudy voor het eerst voelde..........op wintersport na een heerlijk chocolade toetje. Vroeg, dat wel, maar idd werd het bevestigd tijdens een echo dat het echt Maudy was die ik voelde............
Vanaf week 20 heb ik maar 2 uur per nacht geslapen en niets hielp, ik lag niet eens echt wakker door mijn meisje, die gewoon vrolijk 24 uur per dag er op los trappelde.
Ik werd gek van mijn slaaptekort, heb uiteindelijk 3 nachtjes in het ziekenhuis geslapen met een spuit pethidine in mijn kont.................7 uurtjes slaap achter elkaar, wat een genot! Misschien eens opperen bij jouw verloskundige........?
Op suiker hebben ze het bij mij nooit kunnen gooien, en ik zelf ook niet want ze werd ook hyper van een broodje boursin, als ik die at...........

Wat betreft de beweeglijkheid van je kindje, Maudy is 24 uur per dag aanwezig........kleine druktemaker. Ze is nu 5 maanden oud en ligt nog geen seconde stil..........er beweegt altijd wel wat aan haar, whahaha!!
Ik zou niet weten hoe je je kindje rustig kan krijgen, idd er even mee spelen voordat je gaat slapen, zodat je beeb lekker moe is als jij wil gaan slapen............
Hou vol, nog 10 weken te gaan, er komt een moment dat je het gespartel in je buik gaat missen...............
En mocht het slapen nu echt niet meer lukken (slopend, I know) overleg dan eens met je verloskundige of je eens op de verloskamers mag slapen met een prik in je kont............heerlijk, dat verzeker ik je.

Liefs Rimke
Mama van maudy, 8-9-2008

Mag het misschien niet zeggen maar soms moet je niet altijd mee gaan in wat je verloskundige zegt ik heb bij mijn eerste zwangerschap ook mijn kleine al gevoeld met 15 weken dus dat het niet kan is reinste onzin ;-)

Terug
Bovenaan