Zo'n druk kindje...

Ik ben nu 30 weken zwanger van de eerste. De eerste keer dat ik een 'plopje' voelde was met 15 weken. De verloskundige geloofde me toen niet, totdat ze met 17 weken een echo maakte. Een druk en beweeglijk baasje was er te zien!! Sinds week 17 voel ik de kleine ook iedere dag meerdere uren. En vanaf week 20 'verstoord' de kleine door de vele bewegingen mijn nachtrust.  Toen kreeg ik van de verloskundige het advies om met suiker op te passen, maar zoveel snoepte ik al niet.

Nu ben ik 30 weken zwanger en de afgelopen 10 weken heb ik het moeten doen met gemiddeld 4-5 uur slaap per nacht. Bij iedere flinke trap schrok ik wakker, met als gevolg moeilijk weer in slaap te kunnen komen. Maar sinds dit weekend heeft de kleine mijn ribben gevonden, en dat vind ie maar al te leuk. Hele dagen en hele nachten moeten mijn ribben het te verduren krijgen, met als gevolg dat ik af en toe met tranen in de ogen in m'n bed lig. Zoooo pijnlijk!!! Ik weet gewoon niet meer hoe ik de komende 10 weken door moet komen, tot vorige week kon ik ondanks het weinige slaap toch genieten van de zwangerschap. Maar nu echt niet meer.

Ik heb afgelopen week op suiker getest en eigenlijk hoop ik dat daar wat uitkomt, krijg morgen uitslag hiervan. Voor mijn gevoel pakt de kleine alle suiker die er maar binnenkomt, zodat ie behoorlijk levendig is daarbinnen. Ikzelf ben continue duizelig en krijg steeds meer behoefte aan suiker (of dit nou door suiker tekort komt of door slapeloosheid... ik weet het niet meer).

Herkent iemand dit ook? Iedereen in mijn omgeving heeft dit nog nooit zo extreem meegemaakt of ze zeggen dat ik me aanstel en dat dit er 'gewoon' bij hoort!! Nou.. afgelopen drie nachten totaal 7 uur slaap, dus net 2 uurtjes per nacht.. kan me niet voorstellen dat iedere zwangere dat heeft. Dit is nog geen week vol te houden, laat staan 10!!!

Liefs Rixt

O, Rixtmeisje, wat is dit vervelend!
Ja, dan is het inderdaad maar te hopen dat er wat uit de suikertest komt. Dan is er ook wat aan te doen, want 10 weken nog zo lopen.......
Ze zeggen wel altijd dat de kleine de laatste weken minder bewegingsvrijheid heeft, en dus minder druk is, maar ja......dat is niet bij iedereen.
Ik ben nu zwanger van de vierde, maar zo extreem als bij jou is het gelukkig nooit geweest. Ik zou zo gauw ook niet iets weten wat zou kunnen helpen. Ik zou het wel steeds blijven aankaarten bij je verloskundige, want dit is zo ook geen doen!
Heel veel sterkte in elk geval, en ik hoop dat je toch van die laatste weken mag gaan genieten!!!!!!!!!

Jeetje zeg!

Dat is wel een heel bewegelijk kind! Zo erg is het bij mij in ieder geval niet. Vorige ronde ook niet. Hoop dat er wat uit die test komt, want dan kunnen ze er wat aan doen. Toch???

Hummeltje beweegt ook flink maar niet zo erg dat ik er wakker van lig. Hoop ook niet dat dat nog komt, want als ik ergens op gesteld ben dan is het wel m'n nachtrust!

Heel veel sterkte de komende 10 weken!

Groetjes Jojanneke

Bedankt voor jullie reacties. Mijn gevoel zegt met 't uur meer dat dit eigenlijk extreem is. Met 20 weken zwangerschap had ik de verloskundige ook gevraagd hoe vaak ik het kindje zou moeten voelen op 'n dag. 1 keer was voldoende, maar toen voelde ik de keine al een keer of 8 per dag! Nu gaat het eigenlijk de hele dag door, alleen rond 12 uur in de middag is ie een uurtje rustig. Overdag is het op zich ook nog wel te dragen, merk wel dat ik er moe van wordt (vreet toch wel energie). Maar met name in de avond en nachturen is het momenteel een drama.

Ik hoop echt dat er wat uit die suikertest/bloedtest komt, en dat ze er wat aan kunnen doen. En dat ik daarmee gewoon lekker tot 4 weken van te voren door kan werken. Want dat laatste zie ik nu niet meer gebeuren!

Naast die vermoeidheid vind ik het ook verschrikkelijk dat ik niet meer van mijn zwangerschap kan genieten. In het begin kijk je er zo naar uit om die kleine te voelen schoppen en dat zelfs aan de buitenkant af en toe te zien. Maar als ik nu op bed ga, dan blijf ik van mijn buik af. want de kleine reageert op mijn handen. Dat het niet altijd even rooskleurig is, dat wist ik wel van tevoren. Vriendinnen van me hebben ook niet de fijnste zwangerschap gehad (eentje moest plat liggen vanaf 20 weken, vanwege voorweeën). Maar had me het toch wel iets anders voorgesteld, iets minder vermoeiend.

Liefs Rixt

Terug
Bovenaan