Zo'n dubbel gevoel .........

A

Anoniem

Guest
Dag meiden,

Mijn man zat net met mijn schoonmoeder te bellen en die wist het volgende nieuwtje te vertellen:
Mijn schoonzusje was 8 weken zwanger, maar het is misgegaan.
Nu wisten we niet dat ze bezig waren zwanger te raken, en we hadden het ook niet van ze verwacht. We weten dus ook niet of ze al lang aan het proberen zijn.
Van de ene kant vind ik het leuk dat ze ook voor een uk gaan, en ik vind het heel erg dat het mis is gegaan.
Van de andere kant ben ik een beetje jaloers. Ik weet dat het stom klinkt, maar ze weet nu wel dat ze zwanger KAN raken, wij zijn al een jaar bezig en er is nog niks gebeurd, misschien kan het bij ons wel helemaal niet.
Ik voel me een beetje schuldig dat ik jaloers ben op het feit dat ze een miskraam heeft gehad, dat is inprincipe niks om jaloers op te zijn.
Maar van de andere kant, ze weet wel dat het allemaal goed zit, ze weet dat ze zwanger kan raken.
Sorry dat ik jullie met zo'n lang verhaal verveel, maar ik moest het gewoon even kwijt.

Groetjes Ukkepuk

Hoi Ukkepuk,

Ik kan me voorstellen dat dit nieuws voor dubbele gevoelens zorgt.
Vooral omdat je niet wist dat ze zwanger wilde worden komt dit nieuws
natuurlijk heel onverwacht. En na een jaar proberen zul je zelf ook wel
ongeduldig aan het worden zijn. Weten je ouders/ schoonouders dat
jullie ook een kindje willen? Lijkt me namelijk extra lastig als zij
het nog niet weten.

Succes ermee

Juup

Dag Juup,

We hebben het nooit tegen ze gezegd dat we graag kinderen willen, maar ik denk dat ze het wel verwachten dat we ermee bezig zijn.
We zijn namelijk een jaar geleden getrouwd, en we hebben er nooit een geheim van gemaakt dat we alles "volgens het boekje" wilden doen. Dus ik denk wel dat ze vermoeden dat we er mee bezig zijn.
Bedankt voor je snelle reactie!

Groetjes Ukkepuk

Hoi ukkepuk,

Ik wil als eerste zeggen dat ik wel begrijp hoe je je voelt. Ik weet ook dat wanneer je zwanger wilt worden je van alles voelt en dat dit ook niet altijd redelijk is. (bijv. wanneer iemand voor je zwanger raakt dat je dan zoiets hebt van dat jij eerst aan de beurt bent ofzo...) toch wil ik wel even reageren omdat ik zelf ook een miskraam heb gehad en tot dusver nog steeds niet weer zwanger ben (7 maanden later), natuurlijk probeer ik er ook aan te denken dat ik wel zwanger geweest ben maar...het is wel mis gegaan en wat daar de oorzaak van is weet ik dus niet! Ik denk dan ook wel eens dat het misschien zo is dat onze genen niet goed bijelkaar passen ofzo, dat kan namelijk ook nog! Ik ga ervan uit dat het gewoon vette pech was maar het betekent voor mijn gevoel echt niet meteen dat het allemaal goed gaat komen, daar kan ik heel onzeker over zijn!
Maar ik put er inderdaad wel hoop uit dat het al wel eens gelukt is. (schrale troost hoor). He, ik hoop dat 2006 voor ons allen een top-jaar wordt en we zwanger zullen worden!! Suc6.

Groetjes Ineke

Dag Ineke,

Dankjewel voor je reactie.
Gelukkig is mijn gevoel van jaloezie heel snel weer verdwenen. We zijn gisteren bij mijn schoonmoeder op bezoek geweest en nu weet ik weer wat meer.
Ik voel me nu meer schuldig dat ik jaloers op haar ben geweest. Ze had het er best moeilijk mee, dus ik heb me voorgenomen er gewoon voor haar te zijn.
Veel succes met zwanger worden, ik wens je een heel vruchtbaar 2006 toe.

Groetjes Ukkepuk

Terug
Bovenaan