zo'n honger s'avonds

Hoi,

Mijn zoontje is nu 5 maanden en krijgt per dag 5 voedingen van 200 cc (180 +6 schepjes). Tussen de voedingen zit ongeveer 3  a 4 uur.
Nu lees en hoor ik overal dat de meeste babies voor de laatste voeding wakker gemaakt moeten worden. Mijn zoontje wordt zelf wakker tussen 21.30en 22.30 en heeft dan echt enorme honger. Op zich niet erg, maar ik vraag me echt af hoe ik ie laatste fles er af moet gaan krijgen. Hij krijgt tussen 18.00 en 18.30 ook een fles en gaat dan om 19.00 naar bed. deze fles kan ik ook echt niet later doen, want hij slaapt eind van de middag maar drie kwartier en is tegen voedingstijd ook echt moe, maar wil eerst eten voordat hij gaat slapen.

Ben benieuwd of er meerder moeders zijn, die zo'n hongerlapje hebben en tips voor het laten vallen van de laatse fles zijn welkom.

mijn kindj bijna 4 maanden is ook zo.
Alleen dan 's ochtends is ze met voeding bijna niet tevreden te krijgen.
S'avonds gaat heel goed. Vaak laat ze om 22.30 de halve fles staan maar slaapt de nacht dan wel door.
Het is altijd net ofdat ze 's ochtends dan de schade wil inhalen.
Als ik haar de kans geef klokt ze de fles in een sneltreinvaart naar binnen.

iom het consultatiebureau ben ik nu begonnen met een beetje rijstebloem door de ochtendfles te doen.
Vandaag voor het eerst wat een mijlpaal.
Maar goed ze heeft nu om 8.30 de fles gehad en ligt nu heerlijk in de box te spelen.
terwijl ze normaal om 9.30 al wel weer een fles van 100ml zou lusten Beginnersgeluk?

quote: samda schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('18-12-2007 09:24:00'));

Hoi,

Mijn zoontje is nu 5 maanden en krijgt per dag 5 voedingen van 200 cc (180 +6 schepjes). Tussen de voedingen zit ongeveer 3  a 4 uur.
Nu lees en hoor ik overal dat de meeste babies voor de laatste voeding wakker gemaakt moeten worden. Mijn zoontje wordt zelf wakker tussen 21.30en 22.30 en heeft dan echt enorme honger. Op zich niet erg, maar ik vraag me echt af hoe ik ie laatste fles er af moet gaan krijgen. Hij krijgt tussen 18.00 en 18.30 ook een fles en gaat dan om 19.00 naar bed. deze fles kan ik ook echt niet later doen, want hij slaapt eind van de middag maar drie kwartier en is tegen voedingstijd ook echt moe, maar wil eerst eten voordat hij gaat slapen.

Ben benieuwd of er meerder moeders zijn, die zo'n hongerlapje hebben en tips voor het laten vallen van de laatse fles zijn welkom.

Mijn zoontje is nu bijna 6 maand en ik geef ook nog steeds 5 flessen veoding 180 + 6 schep. De eerste voeding krijgt ie tussen de 3 en  5 scheppen rijstebloem en ook krijgt ie al een beetje fruit en groente. Hij wil ook NOG STEEDS de 5e fles. Je beeb geeft vanzelf aan wanneer dat niet meer nodig is. Op het Cb is tegen mij gezegd dat het vrij normaal is dat ze met de 5 maand nog steeds een 5e flesje nodig hebben. Dus zou me der niet zo heel erg zorgen om maken. Misschien wel lekker met wat groente beginnen bij de fles van 18.30??

Succes !

X Saskia
mv Rik 04-07-07

Ben blij te horen dat ik niet de enige ben. Dat weet  ik ook eigenlijk wel, maar om me heen hoor ik allemaal andere verhalen.
Mijn zoontje heeft het denk ik ook nodig, want hij is behoorlijk groot (met 4 maanden 860 gram en 67 cm?!). Volgens het cb kan ik ook beter nog niet met pap beginnen, omfdat hij al zo groot is

Terug
Bovenaan