Zo'n last van zijn verleden, wel of niet zwanger worden?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik ben nu 3,5 jaar samen met de liefde van mijn leven. Hij heeft al 3 kinderen uit zijn vorige huwelijk van 20, 15 en 13. Alleen is de verstandhouding tussen hem en zijn ex ronduit slecht. En ik ben bang voor haar! Vraag me niet waarom, maar het is zo!
Ook zijn jongste dochter begint me nu te bedreigen. Nu zegt iedereen tegen mij, ze is pas 13 maak je niet druk, maar dat doe ik toch!

Nu willen mijn partner en ik ook graag samen een kindje. Maar ik durf het niet. Puur uit angst voor zijn ex en jongste dochter. Zijn er meer meiden die hier ervaring mee hebben en/of tips hebben?

Bedankt alvast!

Hoi,

Joh, wat vervelend voor je dat je zo bang bent voor de ex van je vriend. En dat zijn jongste dochter je bedreigt zeg, wat zegt je vriend daarvan?
Heftig allemaal hoor. Ik kan me voorstellen dat je huiverig bent, maar je moet je eigen geluk niet van hen af laten hangen.

Ik heb zelf geen ervaring met dreigementen e.d. wel met een ex en stiefzoontje.
Ik heb hier pas een berichtje geplaats, kind van een ander.
Daar staan ook wat andere ervaringen. Weliswaar niet zoals bij jullie maar misschien heb je iets aan de verhalen.

Syl

Hoi!
Wat een rot situatie om bang te zijn voor zijn ex en dochter...
Bedreigingen zijn vaak uitingen van onzekerheid, en bij die meid komt er ook nog is bij dat ze in de pubertijd zit! Ik zou als ik jou was nooit toegeven aan dit soort dingen want ze hebben je nu precies waar ze je hebben willen!!! En dat is ook niet de bedoeling. Je moet ook niet je eigen geluk laten verpesten door een ander... daar schiet je niks mee op. Heb het er nog is over met je vriend want dit is ook voor jou geen leven zo!
Geniet van je leven en laat je geluk niet afpakken want daar is het leven te kort voor.
Veel succes ermee en laat gauw wat van je horen..

Liefs Bren.

Hoi allemaal,

Ik heb de afgelopen maanden ook het een en ander voor mijn kiezen gehad. Rugletsel opgelopen na een val, vervolgens aangereden en net toen ik aan het opknappen was, ben ik onwel geworden op de snelweg.
Hiervoor heb ik allerlei onderzoeken ondergaan en er is (gelukkig!) niets ernstigs gevonden. Maar door alles heb ik best wel een psychische tik opgelopen dus ik kan niet echt veel hebben. Hier heb ik inmiddels hulp voor gezocht bij een psycholoog.
Om alles weer even op de rails te krijgen zeg maar!

Maar ik ben sowieso altijd bang voor wat anderen van mij denken. "Doe ik dit wel goed" en "als ik het zo doe, wat vindt hij/zij dan van mij". Ik weet dat ik dat los moet laten. Ik ben nu 3,5 zielsgelukkig met mijn partner en wij hebben recht op geluk. Hij is klaar met zijn ex en wil zo weinig mogelijk met haar te maken hebben. Maar ze woont zo dichtbij dat ik haar regelmatig tegenkom en dan heb ik knikkende knieen omdat ze verbaal nog wel eens uit de hoek kan komen volgens mijn partner.
Tot op heden heeft ze dit nog nooit gedaan, gelukkig!

Maar ik ben inmiddels gestopt met de pil hoor! Want het is echt iets wat we allebei heel graag willen. Ik hoop dat ik in de toekomst wat minder onzeker wordt!

Hoi Camel !!

Misschien moet je je eens realiseren dat verbaal "geweld" meestal een uiting van onzekerheid is bij de persoon zelf. Een masker zeg maar. Zi jis niet meer of minder dan jou en dan moet je goed onthouden. Wanneer zij je intimideert door hier gebruik van te maken en ze "ruikt"' dat jij je er wat van aantrekt heeft ze je precies waar ze je hebben wil, dus laat je niet kennen !! Neus in de lucht en wees trots op jezelf. Ieder mens is uniek dus ook jij !! Je mannetje heeft toch duidelijk voor jou gekozen en jij voor hem. geniet er dan ook van en probeer lekker een baby te knutselen zonder je druk t emaken over wat anderen van je denken. Een ieder is verantwoordlijk voor haar eigen leven cq geluk, zo ook jij !!! Wees happy en ik hoop dat je binnenkort gewoon lekker zwanger bent om je leven NOG MEER inhoudt te geven !!! ;-)) Geniet en laat anderen denken wat ze willen ; HET IS JOUW LEVEN !!!
Sterkte en groetie,

Blanca

Hoi Camel,

Wat fijn om te lezen dat jullie het gezinsgeluk niet laten afhangen van de ex van je vriend en zijn kinderen! Ik hoop dat je snel zwanger zult raken.

Je hebt een heftige tijd achter de rug en ik vind het knap van je dat je hulp hebt gezocht.
Dat onzeker zijn over wat andere mensen van je vinden herken ik heel goed hoor.

Ik heb toen ik 16 was een ongeluk gehad, als ik iets later geopereerd was dan had ik het niet meer na kunnen vertellen. Ik ben toen door al mijn vrienden in de steek gelaten.
Hierdoor had ik heel erg het gevoel dat ik niks waard was. Door diverse lichamelijk klachten als gevolg van het ongeluk en de geestelijke klap die ik gehad heb, heb ik een tijdje een eetstoornis gehad.

Het heeft mij bijna 10 jaar gekost om er helemaal bovenop te komen. Nu ben ik er niet meer zo mee bezig wat andere mensen van mij vinden. Als mensen iets tegen mij hebben dan hebben zij daar meer last van dan ik.

Ik hoop dat je je snel weer wat prettiger gaat voelen.

Probeer niet teveel aan de ex van je vriend te denken. Je geeft aan dat jij haar nog nooit verbaal tekeer hebt zien gaan. En jullie zijn al 3 1/2 jaar samen, nou dat zegt toch wel wat. Laat haar lekker haar eigen leven leiden en zie haar gewoon als iemand die je af en toe tegen komt.

Sterkte.

Syl

Terug
Bovenaan