Zo bang voor 20 weken echo

Hallo allemaal.

Volgende week woensdag is mijn 20 weken echo.

Ik heb t baby'tje voor het laatsy GEZIEN bij 10+3 weken..

Laatste 4 weken elke week bij de vk het hartje mooi horen kloppen en dat klonk allemaal super

Ik ben nu 18+4 weken en heb echt een inimini buikje wat ik vooral goed zie als ik plat op mijn rug lig. Dan steekt er een mooi bolletje uit.

Verder voel ik de baby nog helemaal niet.

Dit is mijn eerste zwangerschap en maak me steeds zo'n zorgen.  Of het kindje wel gezond is en of alles er wel op een aan zit enzo.. ik ben 24 jaar.

Hoe groot is de kans op een goede echo?   En hebben er meer mensen het gevoel gehad dat het wel fout zal zijn terwijl het dan gewoon goed bleek?

Groetjes

Hoi Evaap,

Ik zou me absoluut geen zorgen maken, hoor. Het is heel normaal om je zorgen te maken; dat duurt waarschijnlijk tot je kind volwassen is, en dan nog ;-). Komt helemaal goed met je echo, hoor. Je eerste trimester ben je ook goed doorgekomen, en toen was de kans het grootst (en dan nog was het best klein) dat het mis had kunnen gaan. Het is er nu allemaal op gemaakt dat de baby in je buik nu veilig zit en lekker pondjes aan zit te komen, rondjes in je baarmoeder aan het zwemmen is, slokjes vruchtwater neemt en steeds meer naar je stem gaat luisteren.

Je zult zien dat je straks een prachtige echo krijgt en 20 weken later een wolk van een baby :)

Groetjes

Geen zorgen!

Ik voelde de kleine rond de 20 weken pas echt duidelijk en heb nu een gezonde dochter van 10 weken!

Veel plezier bij je echo!

Ik vond de 20 weken echo ook erg spannend. Het was leuk om mijn kindje zo lang en uitgebreid te zien maar pas toen ik hoorde dat echt alles goed was, viel er een last van m'n schouders. Ik snap je dus heel goed maar probeer er toch niet al te veel mee bezig te zijn, hou vast aan de gedachten dat de termijnecho en controles goed waren. Stress is ook niet goed voor je kindje.

Ik voelde me kindje pas met 22 weken, m'n placenta ligt voor en het is m'n eerste. Pas als je rond de 24e week nog niks heb gevoeld moet je aan de bel trekken. Het is nog steeds wisselend, de ene dag voel ik het kindje meer dan de andere dag. Ben nu 26 weken.

Probeer je niet te druk te maken! Dat je de baby niet voelt wil niks zeggen! Het kan dat de placenta ervoor ligt, dan voel je de baby niet.

Ik ben 19 weken en heb ook nog niet echt een buik, alleen als ik een echt strak shirtje aan heb zie je iets.
Ik maak me niet echt zorgen om de 20 weken echo woensdag, ik ga ervan uit dat alles goed is. Ik ben nog jong, er zit niks in de familie, dus niks om aan te nemen dat het niet goed is!
Voor mij ook alweer 6 weken geleden dat ik de baby voor het laatst gezien heb, verder alleen het hartje gehoord. En dat klopte helemaal goed!

Geen zorgen!

kan best even duren voordat je je kindje voelt/herkent te voelen

Je kunt altijd nog voor een pretecho gaan als je je kindje eerder wil zien

veel plezier straks!

Terug
Bovenaan