Zo bang voor de 20 weken echo

<p>De titel zegt het al. Aanstaande vrijdag hebben we de 20 weken echo. Zo ontzettend spannend. Ik ben heel bang dat er dadelijk was mis is met onze kleine :-(..</p>

Hoi anoniempje, ik snap het. We hebben de echo afgelopen woensdag gehad en zag er ook enorm tegenop. Maar het zag er allemaal goed uit! We hebben nu ook een prachtige foto van het gezichtje van ons kindje! Het was heel intens en heel mooi. Ik heb zoveel mogelijk afleiding gezocht. Heb je reden om ongerust te zijn? Ik ben 41 en slik medicatie dus ik had iets meer kans op afwijkingen maar die zijn er vaker niet dan wel. Het blijft spannend maar ga uit van het goede! 
Groetjes

Ik vond de 20 weken echo ook best wel spannend. Ik had gelukkig een echoscopiste die heel duidelijk vertelde wat ze zag.
Ook heb ik zelf ter voorbereiding filmpjes van echo's gekeken op youtube. Hierdoor had ik het gevoel goed voorbereid te zijn op de echo. Ik kon vrijwel alles zelf ook herkennen, als in wat gaan we nu controleren.
De spanning hoort er volgens mij wel een beetje bij. Bij ons was het een prachtig mooie echo. Ben inmiddels 36+6 weken. 

Ik vond het ook spannend maar was niet bang. Ik had een goede nipt test gehad dus ging er ook vanuit dat alles goed was. Is er een reden om te denken dat er iets mis kan zijn met de baby? Anders proberen echt te relativeren. De meeste baby's zijn gewoon gezond :) probeer te genieten van de echo straks en goed vragen wat de echoscopist ziet en wat ze onderzoekt, dat geeft ook rust. Veel plezier!

Ik vond de 20 weken echo juist een heel mooie ervaring! Ik had geen reden om aan te nemen dat er iets mis zou zijn, dus had me ook op die manier ingesteld: alles is goed, we gaan gewoon extra lang van ons kleintje mogen genieten. Tenzij je aanleiding hebt om te denken dat er iets mis is, zou ik echt proberen enthousiast uit te kijken naar je echo. Bij veruit de meeste kindjes is alles goed, dan is het zonde als je de hele tijd in de stress hebt gezeten, terwijl je ook had kunnen genieten van al die mooie plaatjes van je kindje!

Nee ik heb geen reden aan te nemen dat er iets mis is. Maar ik heb tot 14 weken zwangerschap diarree gehad en nu griep waardoor ik bang ben dat er iets met de kleine niet goed gaat... Wij hebben ook een goede NIPT gehad en alle controles zijn tot heden goed geweest 

Terug
Bovenaan