zo bang voor de bevalling!

Als ik er aan denk word ik gek,ik ben zo ontzettend bang voor de bevalling,ik denk elke keer terug aan m,n eerste,die was een hel voor mij!
Ik ben zo bang dat het niet goed gaat,dat de baby verkeerd lig ofzo,of dat ze er niet uit wil net als toen bij mijn zoon[die wou er niet uit,hij lag ook scheef]
Ik heb de 29e weer controle ik zal het nog maar een keer zeggen tegen mijn gyn,hopelijk luistert hij,[ik vind hem zo awezig altijd]Maar hij moet weten wat die doet want hij werkt al meer dan 25jaar daar!
Het liefs beval ik in m,n slaap ofzo,kan natuurlijk niet .
OOOOOwh stel ik me aan of??????
groetjes
30weken

je stelt je niet aan hoor!
ten slotte was je eerste bevalling een hel (als ik het zo hoor! )
logisch dat je dan bang bent..
maar gelukkig zijn bevallingen nooit hetzelfde! mischien vat het dit keer wel erg mee!
natuurlijk heb je pijn en zal het geen eitje zijn,maar dat wisten we van te voren al toch?! ;-)
maar tegenwoordig kun je zo pijnbestrijding krijgen..weet niet of je daarover gedacht hebt ??
en natuurlijk hopen dat jou gynaecoloog je en beetje gerust kan stellen!

ik merk ook dat ik nu echt met de bevalling bezig ben..ook tegen mijn vriend..
ik maak me voornamelijk druk dat ik die stomme zwangerschapsvergiftiging weer terug krijg,bij iedere (erge) hoofdpijn of als ik veel vocht vasthoud denk ik er al aan! vond het zoo verschrikkelijk de vorige keer!
heb het ook totaal niet als leuk ervaren,mijn geluk was wel dat de bevalling toch wel snel ging en hij er makkelijk uitkwam,maar die weeen stormen zijn dan weer totaal niet leuk!

gelukkig kunnen we elkaar wel zo een beetje steunen,en bij elkaar klagen!

Liefs Kim 29wkn2dgn

nee, je stelt je niet aan! Je hebt een hartstikke traumatische eerste bevalling achter de rug, logisch dat je doodsbang bent om dat nog een keer te moeten meemaken.

Je hebt volkomen gelijk als je het nog een keer wil aankaarten bij je gyn. Misschien is pijnbestrijding iets voor jou? En gewoon door blijven 'zeuren' bij de gyn tot je een antwoord hebt of een oplossing. Die doktors zijn soms zo makkelijk (ja... zij hoeven dat kind er niet uit te persen!)

Hi Blondy, geen aanstelleritis hoor en goed dat je t eruit gooit. Ik zie de bevalling op zich wel zitten, maar omdat mijn kleintje niet echt lekker groeit, zou het kunnen dat het wat eerder moet komen. Toen ik dat hoorde, schoot ik ook ff in de paniek. Ik moet er niet aan denken om in een ziekenhuis te bevallen! Je bent echt niet de enige die dr tegenopziet en het is zeker niet gek!
Ik zou zeker met de gyn praten hierover. Die kan je vertellen of de baby nu wel goed ligt en hoe ze een vervelende bevalling kunnen verlichten/voorkomen. Doe je verder nog een zwangerschapscursus oid? Er is een enorme keuze tegenwoordig. Ook cursussen die je helpen om goed te kunnen ontspannen wat weer kan helpen bij de bevalling. Ik hoop dat je gyn goed reageert en wanneer hij dat niet doet, zou ik zeker vragen of hij je misschien door kan verwijzen naar iemand die je hier wel bij kan helpen.
x Taraneh

ja ik ga het er zeker over hebben dinsdag,en ook over evt pijnbestrijding,ja hoe dan ook ik zal de baby er toch uit moeten persen he?Niemand anders doet het voor me:p:

Hi Blondy,

Natuurlijk stel je je niet aan, maar ik denk wel dat het zaak is dat je probeert iets aan je angst te doen! Vraag je gyn (of desnoods je ha) om advies. Heb je misschien baat bij yoga of een haptonoom? Zo zijn er nog wel tig andere "therapieën" te verzinnen, die je misschien kunnen helpen. Zo in paniek je bevalling in gaan, is echt niet goed voor je!

Probeer ergens die rust en dat vertrouwen te vinden dat het dit keer wel goed gaat! Jij gaat gewoon dit keer heel "normaal" een kindje ter wereld brengen. Dat kan je gewoon!

Sterkte er mee.

Gr. Tamara.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je na een traumatische bevalling nu heel erg angst hebt. En ik vind ook zeker dat je gyn dit serieus zou moeten nemen. Ik heb je verhaal een beetje gevolgd en ik denk dat je nu extra angstig bent doordat je het gevoel hebt dat je niet serieus genomen word. Blijf dit wel bespreken met je gyn, want met angst een bevalling ingaan doet ook geen goed.

Daarbij ben ik het wel eens met mamatamara. Zoek ook elders hulp. Misschien dat een gesprek met een psycholoog ook zal helpen.

Sterkte!

Hier nog iemand die er vreselijk tegen op ziet.
Ik als akelig nuchtere Fries, die altijd alles onder controle heeft.
En das nou juist mijn probleem. Ik weet vaak bij dingen die ik doe, wat er gaat gebeuren, of hoe ik dat ga oplossen. Maar nu niet!!
Wanneer begint het, hoe lang gaat het duren, hoe erg is die pijn dan, lukt het mij wel, wordt ik een hysterisch wijf of blijf ik rustig enz. enz. enz.
Ik kan me hier helemaal gek mee maken.
En ook nog bijna moordneigingen krijgen als ik aan iemand vertel dat ik er tegen op zie en dan als antwoord krijg: Maar er is nog nooit een blijven zitten. GGRRRR

Maarre zeker bespreken en bespreekbaar houden met je gynacoloog hoor. Das een onderdeel van hun werk.
Succes!

Terug
Bovenaan