Zo bang voor die kilo's...

De titel zegt het al: ik ben zo vreselijk bang om veel aan te komen! Ik vroeg me af of jullie dat herkennen.

Bij de eerste kwam ik in totaal 23 kilo aan. Ik was voor die zwangerschap 12 kilo afgevallen omdat ik zo graag een trouwjurk in maat 36 wilde.
Op het einde woog ik 95 kilo en ik zat na de bevalling zo niet lekker in m'n vel! Die kilo's bleven er maar aanzitten, zelfs door de borstvoeding. Pas na drie maanden begon ik wat af te vallen en toen ging het ineens heel snel. Eindelijk zat ik lekker in m'n vel en was ik tevreden met m'n lijf. En toen was ik ineens weer zwanger...
Nu ben ik zo verschrikkelijk bang om weer zoveel aan te komen. Ik ben nu met 18 weken alweer 4 kilo bijgekomen. Het lijkt wel alsof mijn lijf zodra ik zwanger ben, alles opslaat. Ik ben bewust gaan eten en ik snoep en snack helemaal niets meer. Toch helpt het niet en zat er afgelopen week ineens weer 0,5 kilo aan. Ik word hier echt een beetje moedeloos van...
Bij de eerste heb ik na de bevalling nog drie maanden m'n positiebroeken aangehad, dat zou ik nu zo graag anders willen...
Hoe zit dat bij jullie?

Hoi,

Ik ben voor de eerste keer zwanger en weeg normaal altijd rond de 60 kg. Ik ben normaal altijd wel met de lijn bezig en zorg dat ik niet boven de 60 kg kom. Ik begrijp dat t normaal is om aan te komen, maar hoeveel is normaal. Na hoeveel weken mag je hoeveel aankomen enz... Ik ben nu 15 weken en al 3 kg aangekomen. Geen idee of dat al veel is of niet?!? Ik hoop ook echt dat ik niet TE veel aankom en het daarna er gewoon weer af kan krijgen.

Spanned en afwachten maar en ondertussen niet te veel snoepen...

Groetjes
Nienke

Herkenbaar, volgens mij ben ik overal bang voor! Mijn eerste zwangerschap vind het allemaal spannend! Voor mij is gewicht ook een issue ik ben de hele dag bezig met mijn voeding,sport en werk in een sportschool waar ik andere mensen help bij afvallen ect....dus ben als de dood voor die kilo's ik weeg normaal rond de 56-57 en ben als de dood voor het getal 60! Erg hè! Ik sta ook nog is bijna elke dag in de groepsleszaal voor de spiegel ds word constant geconfronteerd met mezelf, maar ach ik ben nu 14+4 en nog geen 500 gram aangekomen, ligt een beetje aan de kleding die ik draag vanochtend woog ik 57'9 met kleding aan dus...volgens mij nog niks aangekomen ik weet dat het uiteraard gaat gebeuren en erbij hoort....ik eet gewoon wat ik normaal ook eet soms zelfs wel meer! Maar ik sport ook gewoon hoe ik normaal doe dus denk dat ik daarom nu nog niet erg veel aankom...Achja wat moet ik ermee ik weet et ook allemaal niet ik moet 18 april op controle bij de vk dan ga ik maar eens met haar bespreken hoe het zit met aankomen enzo....:)

Ik ben nu17+4 en bentot nu toe 1 kilo aangekomen.

Ik enfin de laatste 2 jaar 16 kilo afgevallen dus hoop eigenlijk niet dat die aan het einde er weer aan zitten.

Nu is het bij mij wel sinds deze week dat ik thuis zit ivm mijn bekken,moeten in beweging blijven,maar wel niet te ver gaan natuurlijk.

Ik probeer niette snoepen de hele dag,maar gezond te eten en me aan mijn eetpatroon te houden.

Succes allemaal met de kilo's...

Ik ben tijdens mijn 1e zwangerschap 16 kilo aangekomen. De 1e 10 kilo waren er als vanzelf, binnen 2 weken af (mijn dochtertje was trouwens 3 kilo). De laatste 6 kilo had ik er ook redelijk snel af, maar mijn gewone broeken kon ik ook pas een half jaar later aan. Volgens mij wordt je bekken ook uitgerekt, waardoor broeken langer niet passen.
Ach ja.....we hebben een goed excuus :)

Tijdens mijn eerste zwangerschap was ik 10 kg aangekomen, en een week na de bevalling alweer 12 kg kwijt. Tijdens de borstvoeding bleef ik heel stabiel, maar toen ik daarmee stopte kwam ik opeens heel hard aan.

Nu (18+4 weken) ben ik 1 kg aangekomen, maar daar moet ik wel hard m'n best voor doen. Ik eet niets met suiker bijvoorbeeld en ik heb een hoop boeken over gezond eten gelezen. Degene die het meest logisch voelde was: 'eet jezelf mooi, slank en gelukkig' van Amber Albarda. Daarmee blijf ik mooi op gewicht!

Dankjewel voor de tip! Ik heb het boek bekeken en meteen besteld, het spreekt me erg aan. Mijn man heeft ook steeds zo´n moeite met goed en gezond eten en is vaak erg moe, dus misschien dat we dit samen kunnen doen!

Terug
Bovenaan