zo belangrijk maar het lukt niet...

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Het is zo lekker warm vandaag en dan is het natuurlijk belangrijk om goed te drinken, alleen Emma drinkt juist zo slecht vandaag. Ze krijgt flesjes van 200 cc en heeft om 8.00 uur 100 laten staan, 12.00 70 en vanmiddag 60 cc. Ik wil wel maar het lukt gewoon niet, ik krijg het er met geen mogelijkheid in. Heb tussendoor water geprobeerd te geven, vind ze wel leuk maar het loopt er net zo hard uit als erin. Iemand nog tips?? Ik ga me zo nog zorgen maken, nu het zo warm is....
alvast bedankt,
groetjes Monique

Kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Als ze nog wel steeds voldoende plasluiers heeft kan het (volgens mijn huisarts) niet zoveel kwaad.
Jennifer heeft dat laatst ook gehad, even minder honger. Als ze nog wel plaste en huilde met traantjes hoefde ik me geen zorgen te maken.
Mocht wel altijd een lepeltje met water proberen te geven voor mijn gevoel!
Sterkte ermee...

Liefs

Hoi

Ik weet niet meer hoe oud je kleine is maar misschien kun je watermeloen geven daar zit ook veel water in en is net iets leuker dan de fles of lepeltje... Joshua zuigt op de watermeloen zodat hij voornamelijk water binnen krijgt... Ook kan je diksap proberen (vanaf 4 maanden staat erop maar ik deed dat al eerder)...

grt suuz

Bedankt voor jullie reacties dames, ik weet het eigelijk ook wel.....maar soms slaat mn onzekerheid even toe....fijn dat jullie me dan weer even helpen. Emma is morgen precies 5 maanden en heeft nog niets aan bijvoeding gehad, heb wel al een keer diksap geprobeerd en dat ging redelijk. Volgens mij is ze ook bezig met tandjes krijgen en zit ze gewoon niet zo lekker in haar vel. We blijven het drinken maar aanbieden....
Nogmaals bedankt

Groetjes Monique

hoi

selina drinkt ook ene fles beter dan de ander ik probeer ook water te geven maar ze drinkt het echt niet met geen mogelijkheid dat ze water drinkt nu heb ik ook diksap erdoor gedaan ze is 14 augustus 4 maanden maar ik geef het nu gewoon al anders drinkt ze het niet ze vind het heerlijk water met een appel  smaakje .

liefs tara mama van selina 14-04-07

Hier precies hetzelfde probleem. Grote moeite om de flessen meer dan halfleeg te krijgen, als het aan  Suze ligt drinkt ze soms maar 100 ml en gaat dan lekker liggen kletsen, lachen en om zich heen kijken.
Misschien is het  hier weer een sprongetje. Dat zou kunnen,  Suze is nu bijna 15 weken.

Goede tip van die plasluiers en tranen. Ik ga er wat meer op letten!

groetjes,
Karin

Hier is het ook altijd moeite doen om de flessen leeg te krijgen. Danny is vandaag 4 maanden en bepaalt ook graag zelf hoeveel hij drinkt. Nu mag dat eigenlijk ook wel, omdat hij bv uit de fles krijgt, maar ik wil toch graag een richtlijn aanhouden.

Als ik hem zijn gang laat gaan komt hij niet aan een redelijke hoeveelheid cc op een dag dus dat doen we niet. ik bied hem om de 4 uur een fles van 180 cc aan en die gaat eigenlijk nooit leeg. hij is nu weer op de 120 toer zoals wij dat hier noemen. Met moeite kan ik het dan een uurtje later nogeens proberen en dan drinkt hij er nog wel wat bij.

Savonds na zijn badje drinkt hij altijd het beste. Daarom gaat hij ook echt elke avond in bad gewoon puur om er nog wat extra in te krijgen. Het lijkt of hij zich met deze fles voltankt.
meestal drinkt hij tussen de 750 en 900 cc maar dat is dus wel omdat wij hem zoveel aansporen. Als ik dit voorleg aan het cb dan zeggen ze: maar hij groeit toch goed.
Ja duh, omdat ik hem zo achter zijn broek zit groeit hij lekker. als het aan hem zelf ligt gaat hij niet zo hard hoor.

ik accepteer het maar gewoon dat ik hem hierin best wel moet sturen en misschien gaat hij ooit wel grotere flessen drinken. Bijvoeding krijgt hij pas na 6 maanden vanwege allergieen in de familie.

groetjes irene

Terug
Bovenaan