Yoëll heeft een aantal keer oorontsteking gehad. Hierdoor was het stukje schedel waar zijn oorschelp aan vast zit, vast gaan zitten, voelde hard.
Dat hoort dus flexibel te zijn, net als alle overige delen waar de schedel bij jonge kids uit bestaat.
Omdat het stug was en 'vast' zat was de afvoer van het vocht in zijn oor door de buis van eustachius belemerd.
De buis van eustachius is bij een volwassene wat glooiend en bij een kind heeft het wat meer bochtjes, omdat het allemaal nog moet groeien. Doordat het dus vast zat, kn het vocht niet goed weg en bleef dus een soort van zitten in die bochtjes.
Als hij dus naar bed ging had hij nog geen last, maar na een aantal uurtjes geeft dat vocht een bepaalde druk in het oor wat gigantisch zeer doet.
Yoëll heeft dus ook een periode gehad dat hij niet in bed wilde, wij denken nog steeds dat hij gewoon die angst had weer pijnte krijgen 's nachts.
Hij is een aantal keer behandeld door de osteopaat, hij masseerde het stukje schedel achter zijn oren. Omdat Yoëll zo lekker meewerkte bij de osteopaat (NOT) heeft hij mij laten zien en voelen wat hij deed, zodat ik thuis ok elke dag even kon masseren.
Na een week of vier was zijn schedel weer flexibel.
De nachten erna kwam hij ook nog uit bed, maar geen gegil en over de rooie acties meer. Het was een gewenning geworden dat als hij wakker werd tussenin mocht komen. Als we hem tussenin namen was hij ook meteen weer in slaap terwijl hij daarvoor altijd een anderhalf uur bezig was met draaien en woelen en jammeren voor hij sliep.
Wij hebben dus een paar heftige nachten ondergaan, door hem steeds terug te leggen en bij hem te blijven in zijn kamer. Na een aantal nachten kwam hij 's nachts eruit, maar zodra we bij hem stonden ging hij weer in bed.
En nu dus helemaal niets meer 's nachts.
Ik zou eens bellen met een osteopaat (wel met specializatie in kids) en je verhaal voorleggen. Vaak is het een lichamelijk probleem wat gemakkelijk op te lossen is en je helpt bij nachtrust wat zoooooooo belangrijk is.
De osteopaat waar wij zijn geweest vertelde dat er al heel veel kids Yoëll voorgegaan zijn. Niet alleen met oortjes, maar ook vast zittende wervels waar je niet bij stil staat