zo de eerste prik is gezet

Eigenlijk moesten we vrijdag morgen, maar omdat dat voor ons bijna onmogelijk was mochten we na een telefoontje vanochtend al.
We waren er om 10 voor 8 al, en waren vlot aan de beurt..
Birgit had gister van me een spuitje gehad waar ze al haar poppen mee mocht prikken (en ons ook) ze was aardig voorbereid. De spuit ging ook mee.
Burgemeester Jorristma was er ook en die zag Birgit met haar spuit en stapte spontaan op haar af haha. Nou dat heeft waarschijnlijk geholpen, want Birgit liet geen traan! ze was helemaal trots en wij ook :)

Nu over 2 weken weer... ik hoop dat het dan ook zo makkelijk gaat!
Ze lijkt er tot nu toe geen last van te hebben, hopelijk valt t mee met stijfheid enzo!

Evelien

Hoi Evelien,

Wat een goed idee van jou! Toevallig heeft Isabelle een paar weken geleden van onze vrienden een dokterskoffer gekregen en daar zit ook een spuit in. Wij gaan hem ook meenemen!
Fijn hoor dat het zo goed ging, het is toch maar zielig zo'n prik in zo'n miniarmpje. En ze weten toch niet zo heel goed waarom het nou eigenlijk is. Zaten jullie apart in een kamertje of zag Birgit ook nog andere kindjes die bv aan het huilen waren? Ik ben nl best bang dat ze aangestoken worden door elkaar wat betreft het huilen.

Groetjes Babybelle

Wij moesten naar het topsportcentrum hier in Almere, en het vond plaats in de sporthal.
Dus geen aparte kamertjes, maar het was wel ruim opgezet je moest aansluiten in een rij en daar kwam je eerst bij een "intake-tafel" daarna stonden er na 15 meter tafels met aankleedkussen en daarna weer na 15 meter de tafels waar de prikken werden gegeven. Wij stonden dus ook niet druk tussen alle kindjes tijdens het prikken. We waren ook heel vroeg hoor, maar het viel me op dat we weinig gehuil hebben gehoord, af en toe wel wat maar niet hysterisch...
Ik was er ook al bang voor, want dan zou het al feest zijn als je de volgende keer binnenkomt!

Ik vond het ook wel een goede dat spuitje, heb het bewust ook gister al gedaan en er erbij verteld dat ze vandaag een prikje zou krijgen, eerst vond ze het eng, maar ik gaf haar een "prikje" en dat deed dus geen pijn :) daarna deed ze mij en ik: au! haha dus ze was niet zo bang voor de echte prik!

succes!

Terug
Bovenaan