zo de kogel is door de kerk

ik heb het besluit genomen te stoppen met werken en me te richten op omscholing en evt ander werk en als dat niet kan vinden thuisblijf mama te worden.
vind het erg spannend en de timing is iets minder ideaal ivm zwangerschap.
het voelt erg fijn om voor mezelf te kiezen en me gezin maar aan de andere kant krijg ik ook veel negatieve reacties en vind ik het moeilijk om hiermee om te gaan.
vandaag lekker rustig met me huishouden bezig geweest maar merk wel dat ik het veel enregie heeft gekost deze beslissing nu erg moe en even lekker rustig aan op de bank even liggen en bijkomen en dochterlief is telebubbies aan kijken

ze er ook andere moeders met dezelfde ervaring?
ben benieuwd hoe jullie ermee om zijn gegaan

kus

Ik heb een aantal weken geleden ook besloten om te stoppen met werken! Gelukkig niet veel negatieve reacties gehad; maar er wordt wel altijd van je verwacht dat je werkt. Terwijl thuis blijven en voor je kinderen veel zwaarder is! Ik ben blij dat ik de beslissing heb genomen; ik merk aan de kinderen dat ze het ook veel prettiger vinden!

Wij hebben hier ook het besluit genomen dat ik na de geboorte van dit kindje ga stoppen met mijn werk. Niet zozeer omdat ik graag niet meer wil werken, maar omdat ik me niet lekker voel op mijn huidige werk. Dit neemt nu al veel stress mee voor het hele gezin en dat is het ons niet waard. Zeker niet als we straks twee kleintjes in de luiers hebben rondrennen :) Ik ben van plan om als dit kindje een half jaar oud is weer een nieuw baantje te zoeken. Maar in deze tijd is dat zo simpel nog niet... We zullen zien. Het gezin en onze gezondheid gaat voor. Dan maar even wat minder in de maand. Gelukkig dat onze kindjes genoeg hebben aan een gevuld buikje, een dak boven het hoofd en heel veel liefde! :)

Groetjes

Nou moet ik er wel nog bij vermelden dat er best een kans is dat ik uberhaupt niet heel snel na de geboorte weer aan het werk kan... Ik heb bij de geboorte van ons zoontje een symfysiolyse opgelopen. Ik moet zeggen dat ik daar nu al weer de gevolgen van merk als ik erg moe ben of een beetje ziek ben. Ik heb volgende week donderdag dan ook weer de eerste afspraak met mijn bekkenfysio om me zo goed mogelijk deze zwangerschap door te loodsen.

o wat fijn om te horen dat er ook andere zijn :)
vooral nu in deze financiele tijden zeg maar
merk ook aan me dochter dat ze steeds meer aan me hangt en het fijn vind dat ik er ben voor haar.
soms ook erg vermoeiend als ze flink aan het peuter puberen is haha.
zelf heb ik veel bekken/heup klachten vorige zwangerschap ischias en bekken istabiliteit en daarna een onsteking in me heup overgehouden die niet weg gaat. nu gaat het na verwachting nog redelijk maar denk ook dat ik langer nodig heb na herstel van bevalling.

@erretje87 wat is symfysiolyse?

De benaming symfysiolyse wordt wel eens in een adem genoemd met bekkeninstabiliteit, maar is absoluut niet hetzelfde. Bij een symfysiolyse is de verbinding die je bekken bij elkaar houdt enorm verslapt. Er was bij mij nog net geen sprake van een ruptuur. Ik kon dus echt helemaal niks meer en had ontzettend veel pijn.

Het kwam zo weinig voor dat niemand me kon vertellen of en wanneer ik weer zou kunnen lopen etc. en hoe ik uberhaupt moest genezen. De eerste maanden waren dus heel erg onzeker. Ik heb direct en onder begeleiding van een supergoede bekkenfysio ontzettend hard getraind om met mijn spieren mijn bekken bij elkaar te houden en om weer natuurlijk te leren bewegen. Tegelijkertijd heb ik langzaam mijn pijnstilling afgebouwd.

Deze zwangerschap is mitsdien wel riskant voor mij, maar we hebben er vertrouwen in :)

Terug
Bovenaan