zo down.

Hoi,

even een vraagje hoor! ik ben de laatste weken echt ontzettend down en de laatste dagen wordt het eigenlijk alleen maar erger. Ik heb echt nergens zin in, ben moe/ lusteloos, zou het liefst de hele dag in bed willen liggen en nergens aan denken. Heb geen trek in eten. Daarnaast zie ik mijn werk echt niet meer zitten en van het idee dat ik morgen weer moet gaan  werken raak ik bijna in paniek. Ik zie er echt zo erg tegen op!

Zijn dit nou hormomen??? of is er toch iets meer aan de hand???

Groetjes, Anneke

Nou meid, dit klinkt wel heftig. Zou dit niet zomaar op hormonen gooien. Natuurlijk heb je wel eens van die dagen.... kijk het even aan en kijk of het snel beter wordt. Zo niet, dan zou ik even aan de bel gaan trekken. Wat mij altijd helpt op dit soort dagen is bewust plannen wat ik die dag ga doen en toch een structuur aanhouden.
Veel succes.

Hormonen. vermoeidheid, het weer. Het kan van alles zijn, maar misschien is het een goed idee om even langs de ha te gaan om je hormoonpeil te laten nakijken. Of misschien zijn extra vitamines de oplossing? Even na laten kijken kan geen kwaad lijkt me ook omdat het erger wordt.

Succes ermee, groetjes Ilona

Hoi

Hier nog een, ik wil alleen maar ik bed liggen en ik ben zo moe moe moe.
Ik moet veel huilen en pieker over van alles en heb nergens zin in.
Ik zie het allemaal even niet meer zitten. Ik wil alleen nog maar slapen.
En vakantie zit er voorlopig ook nog niet in want dat is pas in september.

Liefs Rianne, mama van Thijs

Hai Anneke

Hoe oud is jouw kleintje? Volgens mijn HA is de periode rodn 4 maanden echt berucht ivm postnatale depressie. Ik wil je niet meteen wat ergs aanpraten, maar het is rond die tijd natuurlijk wel zwaar na al die maanden nieuwe situatie, gebroken nachten, evt BV en hormonen. Naar de huisarts gaan is denk ik idd geen overbodige luxe!
Bij mij heeft apart slapen (niet gezellig, maar wel effectief) erg goed geholpen, ik kan nu veel meer hebben en voel me beter!

Sterkte!

hoi,
bedankt voor jullie reacties! Ik heb vanmiddag een afspraak bij de HA. Maar even kijken wat die ervan zegt.
de kleine is nu 4,5 maand. Appart slapen zit er niet in wegens ruimte gebrek, maar opzich slaap ik goed. van ongeveer 23.00 tot 8.00 dus daar ligt het ook niet aan. ik vind vooral de combinatie met werk, onregelmatige diensten etc erg zwaar, daarnaast heb ik een nieuwe fuctie op een nieuwe afdeling waar het team niet (lekker) functioneert, en een grote zomerpiek, waarin veel collega's afwezig zijn. Na de HA ga ik denk ik mijn baas maar lastig vallen.
Anneke

Hoi Anneke,

Ik weet niet of ik de juiste persoon ben om adviezen te geven, aangezien ik zelf ook zo overhoop lig en nog steeds overspannen ben, maar ik wil wel zeggen dat het niet normaal is om je zo te voelen!
Goed dat je naar de huisarts gaat en bepaalde dingen laten bekijken! Naast postnatale depressie zijn er ook andere kwaaltjes waar jonge moeders last van kunnen hebben, zoals bloedarmoede, schildklierproblemen etc.
En wat je opschrijft: je zit blijkbaar helemaal niet lekker op je werk en dat vreet energie, terwijl je eigenlijk energie zou moeten krijgen van je werk. Ik zou ook zeker kijken of je daar iets aan kunt verbeteren!

Heel veel succes en schroom niet om hier te spuien, hoor. Werkt toch een beetje therapeutisch... (al zeg ik het zelf)

Hou ons op de hoogte!

groetjes, Karin
Mama van Christian (21 weken)

Terug
Bovenaan