Zo dubbel

Hoi allemaal,

Ik moet dit even met jullie delen.
Ik heb een nieuwe collega, en een paar weken geleden kwam ze mij vertellen dat ze ongepland zwanger is geworden. Ze was niet aan de pil en heeft zonder condoom gevreeën. En ze heeft geen vaste relatie.
Ondertussen heeft ze besloten om het kindje weg te laten halen en dit is inmiddels gebeurt.
Ik merk dat ik er echt ontzettend moeite mee heb. Ze laat iets weg halen wat ik zo graag wil!!
Daarbij komt ook nog eens dat ze steun komt zoeken bij mij terwijl ze op de hoogte is van mijn verhaal! Ik heb haar aangesproken en gezegd dat ik niet de juiste persoon ben om steun bij te zoeken en dat ze dat echt bij iemand anders moet doen.
Maar daarna voel ik me zo gemeen terwijl ik wel vind dat ik mezelf een beetje in bescherming mag nemen, want het raakt me iedere keer als ze er over begint.

Wat vinden jullie hiervan?

Groetjes Janneke

He Janneke,

Vind dat je er goed aan gedaan hebt om aan te geven dat ze bij iemand anders steun moet gaan vinden. Jij bent idd niet de juiste persoon en ook met jouw gevoelens mag zeker rekening gehouden worden. Jouw reactie is heel normaal, ik zou het er zelf ook erg moeilijk mee hebben als iemand mij zoiets zou vertellen.
Hoop dan ook voor je dat je collega naar je luistert en begrip toont voor jou.

veel succes en ik hoop dat je snel zwanger bent!

groetjes,
Dion

Ben het ook met jullie eens.. Lijkt niet echt alsof ze rekening houdt met jouw gevoel, zeker omdat ze weet dat jij ook een grote kinderwens hebt!
Vervelend en moeilijk lijkt me om haar te steunen.. Zeggen dat je niet de goede persoon bent, vind ik begrijpelijk.. En als je dat gewoon op een normale manier hebt gedaan, zal ze het moeten accepteren, maar dat lijkt me ook niet meer dan logisch van haar kant..

Succes en sterkte ermee!

Liefs Anne!

Hoi Janneke,
Ik kan me jouw situatie goed voorstellen en ik vind het knap dat je het tegen je collega durft te zeggen!
Ik kan daar ook niet tegen. Laatst nog met die warmte van een paar weken terug zaten er een paar op het "zwanger-zijn-forum" te klagen dat het zo warm is en dat ze niet meer weten hoe ze moeten zitten, staan,lopen.....zeur, mopper en klaag.....
Als ik dat dan lees MOET ik gewoon even reageren! En dat heb ik ook gedaan.Sorry hoor, maar er zijn ook meiden waar het zwanger worden niet zo 1,2,3, lukt (ik heb 2 MK gehad). Ze mogen klagen hoor, het schiet alleen bij mij een beetje in het verkeerde keelgat!
Liefs Anna en sterkte!

Ja Anna, precies, die reacties/klaagzangen zijn niet leuk voor mensen waar het niet zo 1,2,3 lukt. Daarom ben ik ook nog maar weinig op het zwanger-worden forum te vinden. voel me hier een stuk beter thuis tussen dames die weten hoe het is om langer te moete wachten en zelfs mk gehad te hebben.

groetjes,
Dion

Hai,
Toen ik net mijn tweede miskraam had gehad vertelde ik dat aan een leidster van mijn zoontje s kinderopvang. Voorzichtig liet ze me weten dat ze zelf wel zwanger was, net zolang als ik dat had moeten zijn. Vreselijk!
Een week later riep ze me helemaal na om de echo te laten zien, stralend..
Zo'n echo hadden wij thuis ook liggen, alleen ons kindje leefde niet meer.
Dat daar niet bij nagedacht wordt is onvoorstelbaar!
Achteraf heb ik er spijt van dat ik niet gewoon gezegd heb dat ik die echo niet hoefde te zien. Ik vind het heel goed van je dat je aangeeft dat dit te ingewikkeld voor je is.
Je moet jezelf beschermen in deze situatie!
liefs Soela

Hoi Soela,
Oohhh wat kan ik me daar aan ergeren zeg! Weten die mensen dan niet dat je DAAR nou ff NIET op zit te wachten. En dan ook nog triomfantelijk die echo-foto's laat zien!
#$%^&*!!!!
Maar...blijf hoop houden!!!! Ooit hou jij ook een kleintje in je armen!
Liefs Anna

Hoi Dion,
Ik snap dat je nog niet veel op het zwanger-forum zit. Ik vind het hier ook prettiger.
(in het begin, toen ik voor de eerste keer zwanger was, ben ik daar veel geweest en na de MK verhuist naar dit forum!)
Lekker hier blijven teuten met ons!!!!
Liefs Anna

Ja echt onvoorstelbaar dat sommige mensen niet nadenken!
Ik ben er altijd van uitgegaan dat mensen nadenkend zijn en rekening houden met een ander maar dt blijkt dus niet altijd zo te zien.
Daarom is het goed om onszelf daarin te beschermen!

Groetjes Janneke

Terug
Bovenaan