Zo eng...

Hoi allemaal!

Ik heb al een tijdje niet meer op dit forum meegekeken maar nu durf ik het weer aan.
Ik ben eindelijk weer zwanger na 3 mk's waarvan 1 bbz..
Waarschijnlijk pas 5 wk, ik weet het sinds zaterdag.

Van de ene kant ben ik ontzettend blij dat ik weer zwanger ben maar ik vind het zo ontzettend eng.
Bij ieder krampje die ik voel denk ik " ja hoor daar gaat het weer mis"!
Herkennen jullie dit?
En weten jullie of krampjes in het begin van een zwangerschap normaal kunnen zijn?

Voor iedereen hier heel veel succes!

Hey Janneke,
Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat fijn dat het weer is gelukt!  
Tja, volgens mij is het het heel logisch hoe je je nu voelt, het is allemaal zo spannend en je hoopt zo enorm dat het deze keer goed zal gaan!Voor mij is dat heel herkenbaar en ik denk voor iedereen die 1 of meerdere miskramen heeft gehad wel. Je kunt niet onbezorgd zwanger zijn. Ik was me ook steeds bewust van alle pijntjes die ik voelde, meer dan bij de eerste zwangerschap, maar ik geloof niet dat ik ook feitelijk meer pijn had.... Ik denk dat krampen tijdens je zwangerschap heel normaal zijn. Niet iedereen zal er last van hebben, maar er gebeurt zo veel in je baarmoeder, er nestelt zich een vruchtje en dat moet gaan groeien. Je baarmoeder moet wel meegroeien en ik denk dat daar die krampen ook vandaan komen. Als je het niet vertrouwt kun je het beste de verloskundige/huisarts/gyn bellen, maar misschien moet je jezelf ook een beetje ruimte geven. Je mag best bang en onzeker zijn, dat hoort erbij.  Wat er met je lijf gebeurt, daar heb je nu geen controle over, je moet het laten gebeuren en dat is niet makkelijk, want je wilt zo graag dat alles goed gaat!  
Blijf lekker van je afschrijven en  probeer toch een beetje te genieten. Stress is niet goed voor je. Wees maar lekker lief voor jezelf en laat je vooral heel erg verwennen door je partner en anderen om je heen!  
Veel succes,
Liefs, Karin  

Hoi Karin,

Bedankt voor je reactie.
En je hebt gelijk, ik moet het inderdaad een beetje loslaten en accepteren dat die angst er eenmaal is..
Gelukkig is mijn man erg lief voor me, en ik ben blij met een forum als dit!

Liefs Janneke

Terug
Bovenaan