Zo hard is het leven...

Pppfffff, ik moet even mijn hart luchten. Afgelopen zaterdag heb ik een vriendin van me moeten begraven. Zij had al 10 jaar een hersentumor en ondanks dat de artsen toendertijd tegen haar zeiden dat ze met operaties en bestraling nog hooguit 1,5 jaar te leven had, heeft ze er een ongelovelijke 10 jaar uit weten te slepen. Wat een geweldig sterke, lieve optimistische meid was ze!! Haar dochter was haar grootste drijfveer, haar dochter was nog maar  2 jaar toen ze de diagnose kreeg. De laatste 3 jaar kon ze moeilijk lopen en was haar rechter arm verlamd, maar ze ging gewoon door, op vakantie, sporten, leven! Haar motto was ook "niet zeuren, gewoon doorgaan" en dat deed ze met volle overgave. Afgelopen september ging ze opeens heel hard achteruit. Er is nog geopereerd, maar het mocht niet meer baten, er was teveel schade. Vorige week zondag is ze in haar slaap gebleven. De begravenis was heel bijzonder, haar man en moeder hebben mooie woorden gezegd, groot respect voor hun kracht! Ik heb vorig jaar december zelf ook 3 weken moeten doormaken met de diagnose dat ik een hersentumor had, later bleek dat een foute diagnose en bleek het "slechts" MS te zijn. Jo is er ondanks haar eigen ziekte, als een rots in de branding voor mij geweest. Ik zal haar zo missen! Dan is mijn allerbeste vriending vorige week aan de chemo begonnen, zij had een molazwangerschap die totaal agressief is geworden en nu dus kwaadaardig. Ppffff, zij is ook jonge moeder. De prgnose is goed, maar de 1e chemo is al niet genoeg gebleken en er is sprake dat ze er 3 zal moeten ondergaan. (elke kuur is 1 week lang om de dag aan het infuus).Voelt af en toe best raar dat het met mij zo goed gaat en kan genieten van mijn zwangerschap. Maar zo is het leven dus echt; de een knokt voor zijn leven, de ander verliest het leven en de derde geniet van een nieuw leven....

liefs monique mv marit en 22 weken zwanger

Jemig Monique wat een verhaal. Ik word er stil van! Je hoort het zo vaak, totdat je het in je directe omgeving mee moet maken. Vreselijk!! Ik wens je ontzettend veel sterkte en vind het ontzettend goed van je dat je ondanks alle  ellende toch nog kunt genieten van jouw zwangerschap.

Groetjes Fonske

Jeetje, wat verschrikkelijk allemaal. En ook allemaal zo vlak achterelkaar!
Maar voel je nooit schuldig om te genieten van je eigen geluk hoor! Ieder heeft zo z'n eigen portie. En daar steunen we elkaar natuurlijk bij, maar jouw geluk is je ook enorm gegund!
Liefs NElleke

Jeetje zeg wat heftig allemaal en zo dicht op elkaar.
Heel veel sterkte en wees niet schuldig dat je zelf wel kan genieten.
Het leven is heel hard af en toe, zeker als het zo dichtbij is

Sterkte

Pauline

Wat een klote periode voor je!
Een vriendin verliezen lijkt me heel moeilijk, vooral als je weet dat ze een kindje achter moet laten...vreselijk!!!

En dan nog een vriendin waarbij het niet meezit.

Heel veel sterkte!!

Gecondoleerd met het verlies van je beste vriendin

Ik wens je dat je haar positivisme en liefde vast kunt houden en dat je later nog veel over haar kunt vertellen aan haar dochter. Want van alle mensen die ons ontvallen heb ik zelf de meeste moeite met jonge moeders/moeders van jonge kinderen...

Zit met een brok in m'n keel en tranen in m'n ogen...nee, het leven is niet eerlijk, maar wat heerlijk dat ze nog alles uit het leven heeft kunnen halen en ook fijn dat ze in haar slaap is overleden (nou, dat staat er wel heel raar, maar je snapt denk ik wel wat ik bedoelt)
Zelf ben ik vorige week weer "gekeurd" en mijn buik zag er rustig uit. Morgen de bloeduitslag..altijd spannend..

Sterkte de komende periode.

Ellen mv Julian

Terug
Bovenaan