zo, ik ben er weer een beetje

Dag meiden,

Lange tijd niet hier geschreven. We zijn nu bijna 3 weken verder na de bevalling. Enorm veel bloed verloren en daardoor zo slap dat ik mijn eigen dochter niet eens naar school kan brengen. Valt me vies tegen. Gelukkig veel hulp uit mijn omgeving, en mijn man die veel doet. Ik geef borstvoeding, maar we zijn nu over op een fles laat in de avond, die mijn man geeft zodat ik op tijd naar bed kan. De kleine slaapt heel goed op die fles, van 23.00 - 3 of 4 uur. Dan komt ie weer voor de borst om 7 uur. Ik kom daardoor eindelijk een beetje bij. Maar wat een aanslag is het zeg.
Verder heeft ie veel krampjes, maar dat gaat wel weer over... Het is pittig, zo'n eerste periode.

Oh pittig he!!!
Hier veel lotgenoten hoor.
Iedereen zit er op zijn zachts gezegd lichtelijk doorheen.
Iedereen heeft zo zijn eigen reden maar bij iedereen valt t zwaar.
Jij veel bloed verloren dus....daar word je ook slap van.

Goed dat je de laatste fles geeft zodat je zelf vroeg naar bed kan.
En wat fijn dat hij al van 23.00 tot 3 a 4 uur slaapt. Echt goed!!!
Hier is dat nog niet zo hoor. Al vind ik zelf dat ze t wel goed doet voor een baby van 4 weken. Bv 19.00-23.00-02.00-05.30
Om de 4 uur in de nacht.
Ik geef fles dus wij kunnen ook afwisselen.
Dat scheelt echt veel.

Fijn dat je weer beetje op aan t krabbelen bent.
Geef iezelf de tijd. Ik merk dat t echt met ups en downs gaat.

Hoe vinden meiden het?

De meiden vinden het heel leuk, een broertje. Ik heb wel het idee dat het nu pas een beetje tot ze doordringt en dat ze het steeds leuker gaan vinden. Gelukkig gaat het steeds makkelijker worden naarmate de kleine meer gaat doorslapen. Ik hoop dat jouw meisje dat ook steeds meer gaat doen. Dat scheelt al zo enorm.
Gelukkig zitten we in hetzelfde schuitje:)
Succes met de nachten!

Knap je wel een beetje op? Nog niet nodig om bloed aan te vullen?

Samen met borstvoeding kost het ws veel energie. Vervelend zeg, kan je wel een beetje genieten?

Goed om te weten dat je niet de enige bent die s nachts melk rondje doet :) al slaapt die van ons al een stuk van 7 uur alleen nuet midden in de nacht haha

Wat leuk om weer van je te horen!
Ik zeg regelmatig hier dat ik niet mag klagen, maar leef wel mee hoor!

Hebben ze je hb al wel eens geprikt dan? Mijn hb was op het laagst 4,2. Ik heb een zakje ijzer door een infuus gekregen in het ziekenhuis en voelde me direct opgeknapt. Misschien heb je meer ijzer nodig.

Fijn dat je lekker op tijd op bed kan, slaap doet je goed! Onze kleine meid ligt nu nog op 1 oor, ze slaapt al goed door. Ze krijgt tegen 23.00 laatste fles en het is nu 8.45. Soms ga ik even bij haar kijken of het buikje nog wel op en neer gaat.

Knap lekker op, het hakt er wel in zo'n baby! Of het nou je eerste, tweede, derde of in mijn geval vijfde is, het blijft een pittige periode!

ik slik nu floradix, schijnt te helpen. mijn hb was in het zh 5.6, geen reden voor extra bloed. ik kreeg ook geen staalpillen ofzo... mijn hb is verder nog niet gecheckt. dat ga ik binnenkort maar eens doen.
hoeveel doe jij in de avondfles, allerlaatste? mijn ventje krijgt dan 100 cc, meer krijgt hij niet op...
ik kan op het ene moment meer genieten dan het andere, maar dat zal vast beter worden...

Faye krijgt ook 100cc, we bieden 120 aan, maar na 100cc stopt ze ook hoor.

Floradix is inderdaad ook goed. Of roosvicee ferro. Niet heel lekker maar je knapt er snel van op!

Genieten is een groot woord, je behoord op een roze wolk te zitten en de ene keer zit je dat ook, maar er zijn ook momenten dat dit niet zo is. Allemaal gevoelens gaan door je heen, blijdschap, emotie, schuldgevoel...

Doe lekker rustig aan en neem overal je tijd voor.
Een relaxte moeder is een relaxt kindje, toch?

Terug
Bovenaan