Zo irritant...

<p>Ben nu 36 weken zwanger en het maagzuur probleem was de laatste weken iets minder, gelukkig.. maar vandaag toch weer veel last gekregen.</p><p>Word er gek van. Ik heb er gewoon pijn van op mijn borst en tussen de schouderbladen. Ook heb ik echt een brandend/irriterend gevoel in mijn slokdarm/keel. En dan nog de oprispingen van zuur niet te vergeten...</p><p>Daarnaast ook veel last van winderigheid (genant..). </p><p>Hadden jullie dit ook in deze maten? Tips zijn zeeeeer welkom!!</p>

Hoi, ik had dit ook tijdens mijn zwangerschap. Mijn tips zijn: niet te laat eten, geen vette dingen savonds (helaas ook geen chocolade), voor het slapen een beker melk drinken/paar happen zuivel nemen en vooral op je linkerzij slapen  
Ik kreeg nierstenen (mede) door Rennies dus dat kan ik je afraden. Bij de apotheek heb ik omeprazol gekocht, werkte ook wel oké. 
Succes met de laatste weken 

Ik heb (veel!) Rennies gebruikt. Verder inderdaad opletten wat je eet en hoeveel. Ik kreeg het erger als ik ging liggen dus niet direct na het eten gaan liggen.
het schijnt dat zuivel wel eventjes helpt maar daarna erger wordt omdat je maag dan nog meer zuur aanmaakt.
succes met de laatste loodjes! 

Ben nu ook 36 weken en heb er met vlagen last van. Ligt er ook meer aan wat ik eet. Het is inderdaad echt vervelend en pijnlijk. Ik heb het aan het begin van mijn zwangerschap ook gehad en heb toen omoprazol gekregen. Dit werkt bij mij gelukkig heel goed. Wellicht kun je aan de huisarts vragen of hij/zij deze wil voorschrijven.
Ook de winderigheid is herkenbaar ;). Let it goo haha. Ik vond het ook enorm gênant. Maar ik laat het gewoon gaan. Uiteraard alleen thuis haha. 

Het schijnt  dat peperemunt helpt. Hoorde dst gister van een collega die 4 kinderen heeft haha
Ik heb nog geen maagzuur, ben ook nog ma a r 23 weken maar wie weet!

Toevallig heb ik deze vraag gisteren aan mijn verloskundige gesteld omdat ik inderdaad veel pijn begin te krijgen hierdoor! Ze heeft de dokter gevraagd om omeprazol voor te schrijven dus ik ben benieuwd of dit werkt ?

Terug
Bovenaan