Zo jammer geen thuisbevalling!

Hai meiden,

Ik lees in de laatste berichten allemaal een beetje dezelfde verhalen wat zijn die laatste loodjes toch zwaar!!!! Dit had ik toch niet verwacht/gehoopt.
Ik wilde heel graag thuisbevallen lekker mijn eigen plekje maar helaas daar is sinds vorige week verandering in gekomen.
Vorige week maandag gewone controle bij de vk gehad vertelde haar dat ik al een week heel slecht sliep door erge pijn in mijn rug en hoofd en dat ik af en toe vlekken voor mijn ogen had. Mijn bloeddruk was toen 135/85 dus nog niet zorgwekkend maar ze wilde me weer een goeie nachtrust geven dus belde ze met de gyn in het zh en die had wel een inslaappil voor me met paracetamol zodat ik weer wat energie kon krijgen, raakte bijna uitgeput en dat is niet handig zo 3 weken voor de uitgerekende datum.
Na een redelijke nacht 6 uur achter elkaar geslapen best lekker. Dinsdag weer zo'n pijn in mijn rug belde de vk op of ik aub weer paracetamol mocht nemen die nacht wilde ze toch even langs komen om mijn bloeddruk nog een keer te meten. Om 21u 'savonds stond ze voor mijn neus en had ik 140/100 dus te hoog! zij bellen met het zh moest ik langs komen voor een ctg. Alle controles gehad bloed goed bloeddruk nog steeds te hoog en beetje eiwit in mijn urine dus mocht ik gelijk een nachtje blijven.
Volgende ochtend bloeddruk nog steeds te hoog maar verder alles goed, de kleine houdt zich goed dus dat is het belangrijkste. Naar huis gestuurd met complete rust. Maar helaas ben nu medisch en mag dus niet meer thuisbevallen. Dinsdag weer een afspraak met de gyn en dan ben ik 38+1 en dan wil ik er eigenlijk een beetje op gaan sturen dat ze de kleine wat eerder gaan halen de nachten zijn nog steeds beroerd en de pijn gaat niet weg dus ben benieuwd. Zo mijn verhaal even kwijt. Voor iedereen een hele spannende tijd dus allemaal heel veel succes met die hele zware laatste loodjes.
x Susan

Hi Susan,

Ja, iedereen krijgt het zwaar nu. Ik merk bij mezelf dat het vooral de kwaaltjes zijn die niets met de zwangerschap te maken hebben, me erg zwaar vallen, dus bijv. de bekkeninstabiliteit.

Wat vervelend dat je nu niet meer thuis kunt bevallen. Ik heb dat zelf nooit zo erg gevonden en vanwege een eerdere ks moet ik nu dus klinisch bevallen. Je bent in ieder geval in goede handen, nu het allemaal wat minder gaat. Ik hoop dat je snel van de klachten af bent.

Sterkte met de laatste loodjes.

Gr. Tamara.

ha Susan,

Lekker van je af klagen hoor! Daarvoor is het forum, doen we allemaal!
vervelend dat je niet thuis kan bevallen.
Maar je weet in ieder geval dat ze dit niet voor niets doen!
Hoop dat het lukt en dat ze je wat eerder gaan inleiden!
Niet slapen is echt niet goed voor je! Je hebt straks al je krachten nodig!!
Succes, laat je even weten hoe het gesprek is gegaan??
Groetjes Mirjam

Hoi Susan,

Jammer dat je niet thuis mag/kan bevallen.
Maar goed, ze kunnen je nu beter maar in de gaten houden he. Ruim 38 weken is ook wel heel netjes, dus wat dat betreft mag de kleine komen.
Balen dat je zo'n last hebt van je bloeddruk. kan er helaas over meepraten.
Ik hoop maar dat je nsle mag gaan bevallen!

Sterkte met de laatste loodjes!

Groetjes Suus

Terug
Bovenaan