Zo lang al ziekjes, moet ik haar thuis houden en niet meer naar het kinderdagverblijf laten gaan?

Hallo moeder,

Mijn dochtertje Eva, is twee jaar en vier maanden oud. Ze is de eerste anderhalf jaar van haar leventje thuis geweest met een oppas aan huis, helaas werd deze ziek en heb ik gekozen voor een kinderdagverblijf. Hier gaat ze twee halve dagen naar toe sinds februari dit jaar. Na één week werd ze ziek. Dit had ik verwacht. Ze is periodes ziek geweest tot aan mei. Maar ook in de zomer is ze verschillende keren ziek geweest, oorontsteking, diaree, pseudocroup en veel koorsts. Sinds september is ze eigenlijik niet meer beter geweest, week op week af. Maar nu hoest ze sinds 16 oktober, ze heeft twee antibiotica kuren achter de rug en ja hoor na een week weer ziek. toch is ze al die tijd er neit vervelend van, tot deze week. Het lijkt wel of ze met de dag zieker wordt maar ik kan me vinger er niet opleggen. Ze heeft geen duidelijke klachten. Inmiddels hebben we bloed geprikt ( kwam niets uit) en zijn we doorverwezen naar een kinderarts. Ik begin me nu toch wel zorgen te maken. Heeft iemand ook zo'n kwakkelend kindje en wie heeft tips. Ik vraag me namelijk af of ik mijn dochtertje van het kinderdagverblijf moet halen? help liefs Marjan
 
Hallo,

Ons dochtertje is gelukkig niet zo vaak ziek, maar komt wel altijd bekaf uit het kinderdagverblijf (ook al heeft ze goed geslapen daar).
In jouw geval zou ik denk ik toch weer oppas aan huis zoeken, want het kdv lijkt me toch erg vermoeiend als je niet helemaal fit bent.
Thuis kan ze lekker rustig uitzieken.

groetjes

Annemieke
 
Terug
Bovenaan