zo last van kiezen krijgen zo zielig

hoi hoi mama's

sverre van 16 maanden heeft zo'n last van kiezen hele hoge koorts 39.5 tot 40 graden. en dit bijna een week lang. kiezen komen dan daarna wel goed door. maar is zo zielig.

hebben jullie kindjes er ook zo'n last van gehad? of juist niet. hoor het graag ook tips zijn welkom.

doei doei lucy

Hier is het ook niet echt super op het moment: Kyan krijgt ze echt aan alle kanten door nu! Eten is wisselend, brood gaat nu weer wat beter maar nog steeds vaak anderhalf ipv 2 boterhammen.
De korstjes laat hij als hij last heeft wel wat sneller staan....Ook warm eten is niet favoriet als hij last heeft.
Ik geef nu wel standaard 3x daags chamodent gewoon voor een basis dosis op te bouwen. Heb laatst ook een keertje Dentinox gebruikt is wat lastig met aanbrengen vind ik, maar het werkte ook wel had ik het idee.
De vleermuis van Difrax (met van die bijtflapjes eraan met bobbeltjes erop) is nu ook ineens in trek terwijl hij daar eigenlijk nooit naar omgekeken heeft!

Veel sterkte ermee in ieder geval!

Groetjes Saskia

Mjaah zucht, hier nog een kiezen slachtoffer.

Sinds woensdag komt er één door en toen was ze al wat hangerig.
Nu heeft ze sinds vannacht 39,5 koorts en is ze erg huilerig.
Zielig hoor!

Wij gebruiken zet pilletjes en Dentinox + een bijtring uit de vriezer. En die bevallen ons goed!

Groetjes!

hoi hoi

vanaf vandaag weer koorts is echt niet leuk vorige week rederlijk koorts vrij beter dan vorige week.

wat eten betreft gaat dat goed alleen geen brood maar pap. en avond eten gaat zoizo goed dat eet hij altijd.

doei deoi lucy

Hoi,

Bij daan kwamen er afgelopen week 3 tanden tegelijkertijd oor, geen koorts gemeten, maar hij voelde wel warm, achteraf niet gek natuurlijk.
Binnen 5 dagen 2 tanden en 1 kies. Heb het alleen aan de luiers gemerkt, hij heeft nu zwaar kapotte billen.

Chamodent van VSM is bij ons ook in gebruik, gewoon een standaard doses van 3x pd 6 druppels....
en dentinox gebruiken we ook wanneer hij het toelaat. Huisarts zegt ook gewoon 3 x per dag een zetpil (ook in verband met de luieruitslag) voor de pijn...

Bijtring doet hij niks mee, gooit ie weg.......

Tis wat die tandjes.....

Hoi,

Nou hier is de Chamodent ook alweer in de aanslag! Gelukkig heeft Thomas al bijna een heel gebit, alleen komen de hoektanden nu verder door.
Volgens mij heeft hij hier nu ook last van, hij had heel de dag heel zijn hand in zijn mond. Ook tijdens eten en drinken, totdat hij doorheeft dat dat toch allemaal echt niet gaat passen hoor!!
Zodra hij zijn handen uit zijn mond haalt, zie je gewoon de tand afdrukken in zijn vingers staan.........zo sneu! Dus met de Chamodent weer aan het werk, dat werkt bij Thomas ontzettend goed.
Voor de rest heb ik niks gemerkt aan hem, geen koorts of poepluiers. Tja alleen dat hij weer wat meer naar zijn oortje pakt!

Hadden jullie kinderen ook last van keel en wondjes rond de mond tijdens het krijgen van de tandjes. Hoor van kdv dat dit normaal is want de weerstand is laag. 

Terug
Bovenaan