zo lief

A

Anoniem

Guest
merel heeft weer eens een  duur cadeautje gehad maar er zit een geschiedenis aan vast.
Toen wij klein waren kregen we van opa en oma een vergulde cent aan een  ketting voor om de hals.
Nu heeft MErel van de week van mijn opa en oma dus overgrootouders een   halve cent gehad ja die hebben bestaan. Bij de juwelier wilde ze hem niet vergullen dan verliest die zijn waarde (phh we hebben het over een halve gulden cent he) maar goed ik vond het zo een lief gebaar van ze het zijn gewoon ook ontzettend lieve mensen.   de reden dat het een halve cent was was gekscherend ja jullie waren maar een cent waard en zij is je kind dus dan wordt het de helft he.
Maar goed ze heeft dus een vrij uniek stukje sieraard gehad en ik hoop dat ze het met net zoveel trots en zuinigheid zal dragen als ik.

misschien een leuk idee als kadootje.

Hoi,

Wat een leuk cadeautje. Inderdaad ook heel bijzonder!
Toen mijn oma (de moeder van mijn moeder) trouwde, droeg ze een dubbele parrelketting om haar hals. Die ketting werd daarna alleen op bijzonder momenten gedragen. Toen mijn oma overleed (heel veel jaren later, ik was toen 21 ofzo) heeft mijn opa van die ketting 5 armbandjes laten maken. Voor alle kleindochters 1. Ook zo'n mooi en bijzonder cadeautje als aandenken aan mijn oma. Ik droeg het armbandje op mijn trouwdag!

Groetjes, Karin

Hoi hoi,

Bij ons is het ook zoiets...
Wij hebben allemaal een gouden tientje gehad van mijn   moeder en bij de geboorte van Rik kreeg die er ook 1.
Super toch en het gaat om het gebaar, die waarde stelt tch niets voor.
Maar wel super!!

Liefs Saskia

Terug
Bovenaan