zo misselijk.... help!

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,

ik heb me vandaag aangemeld bij dit forum.
ik ben 23 jaar en zwanger van ons eerste kindje.
ik ben nu in de negende week...
ik ben ontzettend misselijk en ook heel erg moe.
ik kan bijna niets eten of drinken en dat al bijna 2 weken lang!
hierdoor ben ik al 6 kilo afgevallen en ik maak me toch wel zorgen nu.
eerst dacht ik dat het wel over zou gaan, maar helaas....
de afgelopen dagen ben ik bijna niet in staat om iets te doen.
ik voel me zo moe en futloos, slaap veel en lig heel veel op de bank.
ik weet niet hoe ik morgen weer kan gaan werken!
en ook niet hoe ik dit allemaal vol kan houden, ik voel me steeds zieker.
wie heeft er tips of ideeen??

groetjes shanto

Hoi Shanto,

als je zo weinig eten binnenhoudt, of niet eens kunt eten en daarbij heel veel afvalt, zou ik contact opnemen met de verloskundige! Leg je verhaal uit, zij zijn medish geschoold en weten wat je kunt hebben. Ik heb geen idee wat acceptabel is om af te vallen, maar als het te veel is, kan je kindje in gevaar komen en zelfs jij ook, door bijv. uitdroging. Er is medicatie die veilig is in te nemen tijdens een zwangerschap om misselijkhed tegen te gaan. Of zij hebben tips die werken...

Ik zou niet te lang wachten en gewoon de vk bellen! Zij zijn er voor je!

Sterkte!

Leonie

Hoi Shanto,

Wat je in ieder geval kan doen, voor het geval de verloskundige niet te bereiken is.
Is gember erten of gemberthee drinken dit helpt tegen misselijkheid.
De thee werkt voor mij heel goed.
Maar ik ben ook nog niet zo misselijk geweest als jij nu omschrijft!

Sterkte

grt
Anita

Hoi Shanto,

Ik herken je verhaal heel erg. Ik ben vanaf de 6e week heel erg misselijk en ben ook wel de nodige kilo's kwijt. Ik weet precies hoe jij je voelt. Je wilt alleen nog maar op bed of op de bank en het liefst helemaal niemand om je heen. Ik heb in het begin van de zwangerschap emesafene gebruikt. Dit is een medicijn dat je via de huisarts kan krijgen. Dit kan je zonder bezwaar en zonder gevaar voor je kindje innemen. Helaas hielp dit bij mij niet echt, maar heel veel vrouwen hebben er wel baat bij. Misschien kan je dit bij de huisarts vragen. Verder heb ik helaas niet zo heel veel tips voor je. Heel veel rust is het enige wat bij mij nog een beetje hielp. Toen ik 12 weken was heb ik twee weken in het ziekenhuis gelegen omdat ik uitgedroogd bleek te zijn. Probeer er wel op te letten dat je nog voldoende plast. Als je twijfelt moet je anders wat urine opvangen en kijken wat de kleur is. Mijn urine was echt heel donker (beetje bruinig). Dit is een teken dat je aan het uitdrogen bent. Als ik jou was zou ik me ziekmelden op m'n werk. Ik ben nu zelf ook al bijna twee maanden thuis en dat geeft toch ook wel veel rust.

Nou meid, ik wens je heel veel sterkte.

Groetjes,
Jacoline

Hey Shante,

onze  verhalen komen erg overeen!! Ik ben 22 jaar en ook zwanger van de eerste. Ik ben vandag precies 9 weken zwanger.

3 weken geleden begon bij mij de misselijkheid...vreselijk!! ik wist gewoon niet meer waar ik het zoeken moest en was er vrij overstuur van! Ik ben toen een week thuisgebleven van mijn werk. N werk ik weer fulltime en hoewel ik eigenlijk elke dag misselijk ben, wordt het wel draaglijker. Je leert er beter mee om te gaan.

k probeer elke (vrije) dag een uurtje te gaan slapen tussen de middag en eet kleine gerechtjes de hele dag door (yoghurt en veel fruit, crackertjes etc). Warme maaltijden lukt mij ook niet hoor! Alleen de geur al..bleh!

De verloskundige zei tegen mij dat dit niet uitmaakt want je lichaam heeft genoeg vitamine reserves dus maak je er niet te druk om...probeer gewoon te eten waar je zin in hebt (ookal is dat fastfood!). En veel drinken...echt: het wordt beter!!

Succes!! Hoop dat je er iets aan hebt..
Anna

Hoi Shanto,

ben nu in mijn tiende week en heb de verschijnselen ook die jij hebt,....heb ze al vanaf het begin en moet zeggen dat ik me echt net zo voelde als jij.
Het wordt beter...schrale troost voor jou nu op dit moment maar het gaat echt allemaal minder worden. Ik at ook bijna niet, hele dag misselijk, compleet uitgeput en was er ook nog heel emotioneel bij. Voelde me door alles en iedereen in de steek gelaten en weinig begrip van mensen.......
Nu moet ik zeggen dat het beter gaat....gewoon kleine beetjes eten en er goed bij drinken. Bij mij werkte een bruine boterham met jonge kaas....en dan kleine muizenhapjes en dat verdeelt over de hele dag....
Veel rusten en toegeven aan je vermoeidheid. Ik heb me er zelfs een week voor ziekgemeld op mijn werk, alleen raakte ik daarna weer in een dip omdat ik me eenzaam voelde...
Kom op meid, even volhouden en het wordt echt allemaal veeel beter.

Groeten Jennifer

Hoi Shante,

ik kom net terug van vakantie, en het is al een week geleden dat je dit geplaatst hebt, maar toch even reactie. Ook ik ben erg misselijk (en heb daar tijdens de vakantie nog meer last van gehad: vreemde etensluchtjes die niet goed vielen, dus maar weinig gegeten...).
In de eerste plaats: meld je ziek. Heb ik ook gedaan voor mijn vakantie en dat is echt het beste: je hebt je rust hard nodig en door rust knap je wel op! Blijven werken maakt je misselijkheid alleen maar erger. Bovendien, zoals mijn (gelukkig erg begripvolle) leidinggevende ook zei: Je hebt nu niet alleen voor jezelf te zorgen, maar ook voor je kindje. Laat de rest van de wereld maar mooi in z'n sop gaarkoken: als jij en je kindje maar gezond blijven/worden.
Daarnaast; bel je verloskundige of huisarts, want je moet hier iets aan (proberen te) doen: je kunt idd medicatie krijgen, (ik heb emesafene, helpt hier in nederland aardig, (ik blijf wel misselijk, maar kan m'n eten dan tenminste binnenhouden). In Israel (waar we op vakantie waren) werkte het juist versterkend en heb ik het maar even niet ingenomen, :-(
Een tip om toch wat vocht binnen te krijgen: je mond spoelen met water en het niet doorslikken. Als je spoelt, blijft er namelijk ongemerkt wat vocht achter, wat je uiteindelijk wel opneemt. Gewoon zo vaak mogelijk even doen. Of zulke kleine slokjes nemen dat je het in je mond kunt houden zonder te slikken. Daarmee kun je in ieder geval voorkomen dat je volkomen uitdroogt en dat is nu wel even superbelangrijk!

Sterkte met alles!

Bij mij hielp af en toe een glaasje cola (niet teveel natuurlijk) en een pepermuntje. Raar maar waar!

1 troost....met een paar weken is het over enne als je tot die tijd niet kan werken dan is het ff niet anders dus probeer je daarbij neer te leggen.

gr.Ing

Terug
Bovenaan