zo moe en ziek melden

Hallo,

Ik ben nieuw hier en dit onderwerp zal vast ergens staan.
Ik ben 14 weken zwanger van mijn vijfde kindje en ben zo ontzettend moe. De eerste weken gingen goed, maar het word nu alleen maar erger. Ik heb me gisteren ziek gemeld, omdat ik echt niet meer kan. Had drie nachten niet veel geslapen, omdat ik op wacht stond. Ik ben namelijk kraamverzorgster. Zat er echt doorheen! Ik voel me best wel schuldig dat ik me ziek heb gemeld en ook mijn leidinggevende was niet erg meelevend. Dat ik zo moe ben komt vast door mijn drukke gezin.
Wat vinden jullie van mijn verhaal?

Hoor het graag.

Groetjes danel
 
Goh herkenbaar. Ik ga ook steeds slechter slapen en wordt steeds vermoeider. Ben nu 13weken. Heb nu vakantie en hoef dus niet zoveel, maar hoe het straks gaat met die lange diensten die ik maak...
 
Hoi,

Je zult vast wel al meer reactie al hebbe gekregen maar ik hereken je gevoel wel. Is wel lastig als je je ziek moet melden, maar hoe cliché het ook klinkt... ik zou jezelf voorop stellen en goed voor jezelf zorgen. Naar je lichaam luisteren!

Liefs
 
Hallo,
Ik ben nu 18 weken en er zijn dagen dat ik gewoon halve nachten wakker lig van een actieve buik of 100 keer naar de wc moet. Ik heb het 'geluk' dat ik nu werkloos ben, maar ook dat is geen ideale situatie. Het eerste trimester heb ik me toch hondsberoerd gevoeld, niet de typische kwaaltjes: flauw vallen, duizelig, warm/koud... echt griepklachten. Heb geen een keer overgegeven, yes I'm lucky ;)
Maar! Als zwangere (en werkgevers weten dit!) mag jij geen nachtdiensten meer draaien, want idd dat is te zwaar voor je! Net als te lange diensten, overuren.... en volgens mij krijgen zwangere vrouwen zelfs een half uurtje extra pauze, maar dit weet ik niet zeker, dus hou mij hier niet aan.... Bespreek dit gewoon een keer met een arbo arts. Werkgevers doen eenmaal moeilijk, misschien zelfs moeilijker dan 50 jaar geleden, dus die proberen alles te doen zodat het voor hun gunstig is.
Laat je niets wijs maken en luister naar je lichaam.
Ff opgezocht:Andere werktijdenLukt het niet om uw werk volledig uit te voeren? Maak dan met uw werkgever afspraken over aangepaste werk- en rusttijden.Hier heeft u recht op:regelmatige werk- en rusttijdenextra pauzes (maximaal 1/8 deel van uw werktijd)een geschikte, afsluitbare ruimte om te kunnen rusten (met bed of rustbank)geen verplichting tot overwerk en nachtdienstenzwangerschapsonderzoek in werktijd.Tot zes maanden na de bevalling gelden deze regels (behalve de onderzoeken).http://www.arbo-advies.nl/zwangerschap.php
 
Ik moet ook zeggen dat ik zo blij ben dat ik nu vakantie heb!
Maar ik ben pas 6 weken en ook ik heb griep klachten voornamelijk op de maag... Verder super moe en op en af zere borsten... Maakt het ontzettend onwerkelijk dat je zwanger bent...

Bij ons op het werk is het zo... Uwv betaald en alles is mogelijk echt bizar maar tegelijkertijd ook prettig...
Dus als ik terug kom heb ik een echo gehad en hopelijk met goed resultaat... Nog nooit ben ik zwanger geweest dat het hartje niet klopte maar lees hier zoveel dat ik denk Jeetje...
Ik heb wel in december een miskraam gehad zelfs toen was mijn manager aardig en begripvol... (geen echo gehad omdat het al daarvoor misging!)

Dus denk idd dat je naar jezelf en de regels moet luisteren kont vast goed!



 
Pff ben ook zooooo moe maar ja hoop dat dit het is en het niet erger wordt. Wil het nl pas na de echo vertellen. Dat uur extra pauze zou wel lekker zijn zou ik nog naar huis kunnen als ik het in een doe heb dan anderhalf uur nl. Kan ik n uurtje liggen tussen door. Maar eerst volhouden tot de echo!!! X
 
Terug
Bovenaan