zo moe....

Hallo, ben benieuwd of iemand dit herkend. Ik voel me de laatste weken zo ontzettend moe. Heb het gevoel erg suf in mijn hoofd te zijn. Ben op mijn werk sneller geirriteerd terwijl ik dit voorheen nooit had. Ook kunnen bepaalde zaken mij absoluut niet interesseren wat werk betreft. Vergeet ook veel dingen, vergeet   dat ik een vraag al gesteld heb aan collega bijvoorbeeld of vraag na of collega dat en dat wel gedaan heeft.
Heb het wel naar mijn zin hoor wat werk betreft, voel me ook absoluut niet depri ofzo en geniet iedere dag van mijn man en dochter. En toch word ik letterlijk en figuurlijk  zo moe (van mezelf). Herkenbaar?????
Vandaag ben ik vrij, man belde dat hij halve dag heeft genomen. Zouden lekker naar het stand gaan. Aangezien het best waait vroeg hij of we niet beter konden gaan winkelen ofzo. Eerlijk gezegt was ik allang blij, had toch geen zin..... HIj is nu lekker de tuin aan het doen en ik ga staks slapen, heb nachtdienst. Bah!

Liefs, Anne

hoi anne
heb je misschien ijzer tekort ofzo?ik heb er geen last van,maar wel ontzettend vaak migraine(minstens 3 keer per week).misschien door het weer.warm,benauwd,veel zweten.en nachtdiensten zijn ook slopend hoor.je bent er net een paar maanden tussenuit geweest,je zal ook weer even moeten wennen denk ik.je zou even naar de huisarts kunnen gaan voor wat testjes en misschien heeft hij een oppeppend middeltje voor je?
groetjes kari

Nou, ik herken het wel, maar ik gooi het op zwangerschapsdementie... Jij bent niet toevallig ook zwanger?

Nee hoor, voor die tijd had ik het met vlagen ook al. Het is gewoon wennen aan zo'n nieuw leven en dat kost even tijd. Gezond eten, veel bewegen, proberen zoveel mogelijk te slapen en regelmatig tijd voor jezelf regelen (echt doen hoor! Tijd voor jezelf is zo belangrijk om bij te tanken!). En als het dan niet over gaat, even naar de ha. Daar issie voor!

Ik hoop dat je snel opknapt!

Eveline

Beste Anne,

Na mijn eerste zwangerschap had ik dezelfde klachten als jij hier omschrijft. Bij mij bleek achteraf mijn schildklier te traag te werken. Dit is een regelmatig voorkomende klacht na een zwangerschap en er zijn goede medicijnen voor. Helaas zijn niet alle artsen hier even alert op. Ik kon destijds wel anti-depressiva krijgen (volgens de huisarts kon je een depressie hebben terwijl je toch heel gelukkig bent????) en geen thyrax (een lichaamseigen hormoon). Ik heb echt moeten vechten om medicijnen te krijgen.

Het is heel eenvoudig om erachter te komen, je hoeft alleen maar even bloed te laten prikken. Let wel op, er zijn veel huisartsen die een TSH van < 8 als goed  hanteren, terwijl de schildklierstichting tegenwoordig een TSH > 2,5 al "verdacht" vindt. Vraag altijd welke waarden je TSH en T4 zijn want ik loop er bij vervangers nog regelmatig tegen aan dat zij zeggen dat hij goed is, terwijl hij dat in mijn situatie niet is.

Zeker als je ook gewrichtsklachten hebt en veel afvalt of juist aankomt wil ik je aanraden om je bloed te laten prikken. Ik hoop dat het in jou geval gewoon vermoeidheid is, maar laat het in ieder geval uitsluiten

Ik had er na de bevalling erg veel last van. Heel erg moe, niets kunnen onthouden enz.. zelfs een maand na de bevalling was t nog zo. Op nacontrole bij de verloskundige raadde ze mij floradix tabetten aan. Je kunt ze zonder recept halen bij drogist en apotheek. Er zitten veel vitaminen in en vooral ook ijzer. Ik slik ze nou een maand ong. en bij mij werkt t prima..
Gr Carla

Hoi,

Mij werd ook Floradix aangeraden maar dan als drankje. Ik heb het ook gewoon gebruikt tijdens de borstvoeding. Het werkt als een tierelier maar het is wel ff slikken want lekker is anders.

Sterkte ermee!
Groetjes, Nanda

Bedankt voor jullie reacties!
Ga morgen gelijk floradix kopen, hoop dat het helpt. Wel een geruststelling dat meerdere moeders hier "last"van hebben(gehad). Heb in ieder geval besloten om ipv 28 uur 24 uur te gaan werken. (Werkte tot aan verlof 36 uur). Vanaf september gaat dat in omdat ik nu al ingeroosterd sta en wij een chronisch personeelstekort hebben.

Dat over die schildklier...mijn oma haar schildklier werkt te traag en mijn neef zijn schildklier werkt te snel. Hou het in ieder geval in mijn achterhoofd, ga eerst kijken of floradix helpt.

Groetjes, Anne

Terug
Bovenaan