zo moe

o ff een beetje een topic voor mama i.p.v baby

ik ben zo moe de hele tijd (komt waarschijnlijk van mijn schildklier) maar ik weet gewoon niet meer hoe ik de dag gedraaid moet krijgen.
ga namelijk nu ook weer meer werken (zat nog in de ziektewet) maar als ik dan moet werken moet ik zowat al om 8 uur naar bed..... dus heb ik ook geen leven zo (zo voelt het althans)
het kost me ook kei veel moeite om mijn huis op orde te houden en zo.
hoe doen jullie het allemaal (vooral mama die nog meer kinderen hebben dat lijkt me namelijk nog veel zwaarder)
hebben jullie misschien tips voor mij?
kus

tja ik voel me eigenlijk top-fit...maar ben ook een super verwende mama...
Onze beide kinderen slapen heel goed, ik maar ze om 8uur wakker 's ochtend (ga 3-1 weer werken dus zal dan wat vroeger moeten) en ik ga dus paar keer per week vroeger op bed (22uur) en dan heb ik genoeg nachtrust te pakken...

je kan ook ff HB laten prikken bij de dokter, die was bij mij na de bevalling van Ninthe* 6 mnd erna ook nog te laag waardoor ik me moe voelde...

Succes!!!

Liefs mij

Het is natuurlijk ook niet niks, moeder worden!!!
Mijn collega's zeggen dan ook dat je ook weer 9 maanden moet ontzwangeren.

Ik ben zelf eerlijk gezegd ook wat moe, maar dat komt hoofdzakelijk door te weinig nachtrust. Mijn dochtertje slaapt helaas niet door.

Ik denk dat het het belangrijkste is dat je in ieder geval lekker in je vel zit, dat je structuur in de dag probeert te krijgen voor zowel je kleintje als voor jezelf. (vaste tijden opstaan, naar bed gaan, eten enz...), dan komt de rest vanzelf. En inderdaad als je het niet vertrouwt, dan even bloed laten prikken.
Bekijk ook goed wat jij belangrijk vindt om per dag te doen, stel prioriteiten en kijk wat haalbaar is.

Wat ik zelf ook af en toe probeer te doen, is even tijd voor mezelf door even met een vriendin naar de stad o.i.d. te gaan. Er even uit zonder je kleintje.

Veel succes!

hoi hoi

stap 1: keuzes maken
wat is belangrijker, je baby, werk of huishouden?
als je niet alles kan zul je toch keuzes moeten maken wat je wel kan en hoe je de rest regelt.
Bijv toch niet meer werken of manlief die avonds als jij op bed ligt de was en vaat regelt, iemand die helpt in huishouden?

stap 2: controles
Je lichaam is idd nog helemaal aan herstellen en je HB kan laag zijn, het hoeft neit aan de schildklier te liggen en anders kun je dit aangeven bij je dokter want je bent nog de goede medicatie voor je schildklier aan zoeken?

stap 3: hormonen
ontzwangeren duurt idd lang, ik merk nu na 6,5 mnd nog dat er ineens iets makkelijker gaat omdat de hormonen eindelijk stapje voor stapje wat beter werken

stap 4: managen
wat wil je en wanneer is het makkelijkste, ik sta 8 uur op, Mara gaat alleen spelen in de box en ik ontbijt en doe wat in huis, daarna is het samen spelen,eten en wat slapen. helaas krijg ik haar overdag amper in bedje (slaapt dan op de bank of in de box) maar ik probeer dan wel mijn rust te krijgen ipv huishouden te doen. Want ik ben regelmatig toch moe omdat ik sneller wil dan ik aankan. Het is elke dag een weegschaal: wat kan ik en wat wil ik en zorg voor je rust en ontspanning. Laat de boel maar eens lekker de boel, goed in je vel zitten is toch belangrijker?

Groetjes Sabine

ook ik ben vaak heel moe.
al 8 maanden wordt het op "oververmoeid" afgepoederd.
nu is dat ook wel zo, ben ook oververmoeid. mn kleine meid slaapt nog steeds niet door, moet er gemiddeld 8 keer per nacht uit, en overdag weer energie hebben voor de kids.
maar ik voelde dat er meer aan de hand was.
weer naar de arts gegaan en ben geprikt.
bloedarmoede! tja, dat verklaart een hoop!

wat ik doe:

sochtends heb ik het meeste energie.
zodra ik de kinderen heb laten eten/drinken en heb aangekleed ga ik het huishouden doen, terwijl de kids zich zelf even moeten vermaken.
elke dag doe ik wat in het huis.
de ene dag de badkamer, de andere dag de slaapkamers, dan weer de benedn verdieping enz.
elke dag doe ik wel de dagelijkse dingen zoals de vaatwasser, wc, stofzuigen door t hele huis , bedden opmaken enz.
voor 12 uur ben ik altijd helemaal klaar.
tussendoor doe ik wel altijd even de kinderen vermaken. de oudste helpt vaak mee, de jongste slaapt soms tussendoor en anders vermaken ze zichzelf.
smiddags raakt mijn energie op, savonds lig ik als een dood vogeltje op de bank hahahaha.

ik werk niet, moet er niet aan denken eerlijk gezegd. heb hier al een fulltime baan aan. t huishouden, de kinderen enz.
en financieel is het bij ons niet nodig dat ik ga werken, dus blijf ik lekkr bij de kids.

liefs, do

hoi,
ik ben ook al maanden het gevecht aangegaan.
had overal wel een smoes voor,sllecht geslapen,druk op het werk,winter dip.kids die weer in de nacht komen.
ontzwangeren nou het maar op.toen ik ben maar gaan vragen of ze me schildklier kon testen ligt namelijk in de familie.
werd ik 2 dagen later al opgebeld door de huisarts.
bleek me vit b12 te laag te zijn en me foliumzuur.
ik krijg in korte tijd veel spuiten en folium tabletten slikken over 2 maanden weer bloed prikken.
ben dood moe.net een depri persoon,kan niet in bed komen maar ook niet uit komen.komt niks uit me handen.huishouden staat op minimaal.
moet nog even op tanden bijten want kan nog wel 2 maanden duren voor ik me beter ga voelen.
ik vergeet van alles.vroeg dement !!!
gr marjan

Terug
Bovenaan