Zo moeder, zo dochter?

A

Anoniem

Guest
Hé dames,

jullie vertellen nu allemaal met hoeveel weken jullie 1e kindjes kwamen.
In hoeverre kwam dit overeen met de bevallingen van jullie moeder?!

Die van mij is nl pas met 14 dgn over tijd bevallen, (kan ik me vast voorbereiden)...

Groetjes maar weer!

Volgens de Verloskundige zegt dat niets over jouw baby..helaas want mijn moeder was precies op de datum bevallen van mij en van mijn zusje zelfs 9 dagen te vroeg!

Ook hoe zwaar de bevalling zal worden is niet af te lezen aan de bevalling van je moeder.. daaar ben ik dan wel weer blij mee want die heeft bij beide kinderen 24 uur weeen gehad haha..dus ik hoop dat ik dat over mag slaan ;)

x angela

Mijn moeder is beide keren rond de uitgerekende datum bevallen. Ik ben vorige keer 9 dgn voor de uitgerekende datum bevallen. Het zegt helaas niks....

Een vriendin van mij is 6 wkn te vroeg geboren, haar broer en zus zijn ook een aantal weken te vroeg geboren. Toen zij zwanger was, lag haar kindje qua groei de  laatste maanden ruim een week voor, dus zij ging er vanuit dat zij ook iets eerder zou bevallen.
Uiteindelijk is ze met 42 weken ingeleid..........

groetjes,
Ikke mv 1 & ?

hoi
soms wel.mijn moeder was 4 dg eerder bevallen en had vlotte bevalling,ik 1 dag eerder en ook vlotte bevalling.bij de tweeling was ze 3 wk eerder en ook geen urenlange bevalling(dus wie weet) mijn vriendin dr moeder was bij alledrie ruim overtijd en ingeleid,en die vriendin van mij bij allebei ook overtijd twee weken en ingeleid.dus het kan wel een beetje kloppen. gr wendy 36,1wk

Volgens de vk heeft dat niets met elkaar te maken. Ik hoop ook van niet want mijn moeder heeft over mij 3 dagen gedaan. Was totaal uitgescheurd en uitgeput. Heeft zelf na de bevalling bijna het loodje gelegt..... Echt een horrorbevalling. Het ziekenhuis had besloten niet in te grijpen en toen ze wilde ingrijpen was het te laat. Mijn hoofd was er al en mijn schouders wilde niet meer.   Een ks werd daardoor onmogelijk omdat ze mijn hoofd moeilijk konden terugtrekken.

Dus neeee!!!!! ik wil niet ook zo.. Maar volgens de vk zegt het helemaal niets over jouw bevalling de bevallingen van je moeder.

liefs gridje

Nou gelukkig maar dan!!!! Heb ik weer een beetje moed!

Groetjes!

Nou helaas, bij mij gaat deze fabel dus ws wel op, in ieder geval zo ongeveer!

Heb ook wel eens gelezen dat de gynaecoloog hier ook naar vroeg!!

Gr. Gaby

Hoi,

Mijn moeder heeft, op één zwangerschap na, alles ruim overtijd gelopen. Ik niet, ik maar 1 van de 6 wel, de rest was er allemaal voor de 40 weken. Dus het zegt niet alles. Wat bij ons wel overeenkwam is het verschil tussen de jongens en meidenbevallingen. De jongens gaan veel sneller..........

Succes! Jullie wachten nog, ik zie op tegen komende week, dan sta ik er weer helemaal alleen voor! Ik voel me op zich goed, maar zie dat toch nog niet helemaal zitten.

Francien

Terug
Bovenaan