Zo moeder, zo dochter?

Hallo meiden,

Ik heb wel eens van die verhalen gehoord dat een bevalling van een dochter net zo ongeveer zal gaan als dat van haar moeder. Mijn verloskundige vroeg vorige week aan mijn moeder, die toevallig mee was, hoe zei bevallen was, want dan kon ze er rekening mee houden hoe ik zal bevallen. Hebben meer hier ervaring mee? Mijn moeder is mijn zus en mij een paar dagen te vroeg bevallen, zou dit dan ook kunnen betekenen dat ik te vroeg ga bevallen? Want zei is 5 dagen te vroeg bevallen van mijn zus. Als dit bij mij ook zo zou zijn, dan kan ik me dus nu klaar maken want dan kan dit elk moment gebeuren......

Nou meis, mijn moeder liep beide keren ruim over tijd en deed bij eerste bevalling ruim 11u en bij 2e ruim 7u.
Ik bij beide voor 39 weken bevallen (maar dat telt niet helemaal, 1e keer ingeleid, 2e keer gestript en vliezen gebroken)
Maar de 1e keer deed ik 3u en 45 min over de hele bevalling en 2e keer 2u en 40 min.
Dus ik ben een heel stuk sneller dan mijn moeder!
Ik denk dus dat het niks zegt....

Liefs

Dank je!

In mijn sterrenbeeld staat dat er vandaag iets leuks gaat gebeuren (al geloof ik daar niet echt zo in), dus ik ben heel benieuwd wat dat gaat worden.

Wordt er al wat zenuwachtig van!

hey
Mijn bevallingen waren qua tijd tot nu bijna hetzelfde als bij mijn moeder Maar de bevallingen zelf compleet anders Zo liep mijn moeder standaard 2 weken over tijd ik 2 dagen en wil bij mijn moeder de baarmoedermond niet uit zichzelf rijpen daardoor dus alle keren(5 keer pfff) ingeleid
Ik hoop het niet dat hier de 3de zo vlug komt als bij haar want die was er vanaf de eerste wee binnen 2 uur

Ik zal voor je duimen dat het snel gaat gebeuren bij je!

Weet het niet. Mijn eerste bevalling was niet hetzelfde als mijn moeders eerste bevalling, en gelukkig maar (16 dagen overtijd, ingeleid, veel getrek en geduw en daar was ik). Haar 2e zwangerschap lijkt wel mee op deze zwangerschap, ook vroeg harde buiken en veel voorweeën, alleen zij moest met 30 wk naar het ziekenhuis voor weeën remmers. Zover is het bij mij niet gekomen, wederom gelukkig maar.

mmijn zusje en ik zijn beiden precies op tijd geboren. mijn dochters allebei eerder de een twee week de ander 3 week. ook duurde mijn bevallingen helemaal niet lang en bij mijn moeder de eerste 36 uur en de tweede 8 uur. dus denk niet dat het echt invloed heeft. hoop voor je dat het snel gaat gebeuren.

liefs

Mijn eerste bevalling leek ook totaal niet op de bevallingen van mijn moeder.
De verloskundige gaat er bij mij wel vanuit dat deze baby ook weer vroeg komt omdat mijn zoontje 8 dagen voor de uitgerekende datum geboren is. Blijkbaar is het vaak zo als de eerste te vroeg of te laat is dat de 2e dat dan ook is. We wachten af....

Terug
Bovenaan