zo moeilijk.. een 2e of niet

Hallo
Ik ben een erg jonge moeder van 17.
toen ik aan de pil was ben ik toch zw geraakt van ons zoontje natas 9 maand oud.
om een erg lang verhaal kort te maken:
ik en mijn man ( ja ben getrouwd en volwassen verklaard )
we zouden zo graag een 2e willen en alles bewust mee maken.
onze droom/wens is altijd geweest om snel kinderen achter elkaar te krijgen.
nu twijfelen we zo.. tuurlijk ik ben jong genoeg en hij ook (26 jaar) om veel later meer  kinderen te krijgen
maar eigenlijk willen we dat niet over 5 a 10 jaar .
altijd gewild dat onze kids val achter elkaar zouden komen lekker met elkaar kunnen spelen optrekken en nog veeel meer redenen zou ik kunnen bedenken waarom we dat zouden willen.
liefste zouden we vandaag die pil in de prullebak willen gooien.
we wonen wel in een appartement met 1 kinderslaapkamer 1 slaapkamer voor ons keuken wc enzv..
lenen kunnen we niet voor een huis omdat mijn man een oude lening heeft die nog steeds afbetaald moet worden en omdat ik niet werk en thuis moeder ben zouden we te weinig krijgen. (hebben we laatst laten uitzoeken)
als we heb om het huis moeten laten zouden we minstens pas over 5 jaar een huiskrijgen als het tegenzit.
we wonen hier nog niet zolang dus bij de woningbouw zijn we verlopig ook nog niet aan de buurt.
soms vind ik het zo gemeen.
alsof ik geen 2e kindjje zou mogen krijgen vanwege mijn leeftijd al hebben mijn ouders en mijn schoonouders er weinig over te zeggen uiteindelijk...
 elke dag weer boos dat ik de pil slik.
snapt iemand me?
en kan iemand me verder helpen?

groetjes sylvia

oja 25-06 word ik 18

Hoi hoi..

Zelf hebben we een zoontje van 13 maanden en zijn sinds 2 maanden bezig voor een broertje of zusje
we zijn beiden 25.. ik ben thuisblijf moeder ...
maar ik snap waar je mee zit..
wij hebben er ook echt goed over moeten nadenken.. over hoe en wat wat er allemaal veranderd voornamelijk financieel.. kijk spullen enzo die hebben we allemaal nog afgezien van kleertjes als het een meisje zou zijn.. maar je moet zelf nagaan hoe jullie willen leven.. ik kan ook mensen met 3 kinderen die gewoon heeel weinig hebben en het daarmee doen.. zelf heb ik zoiets van ik hoef niet 2 x per jaar op vakantie en we hoefen ook geen 2 auto's zolang ik de vaste lasten kan betalen normaal boodschappen kan doen en zo nu en dan wat kleren kopen of een kadootje dan vind ik het best..
en wat ruimte betreft vroeger hadden ze toch ook geen 8 slaapkamers toch..
hier hebben we een kleine kamer over dus dat zou dan de babykamer worden maar ik zie de ramp niet dat niet ieder kind een eigen kamer heeft.. kan altijd nog als ze wat ouder zijn en jullie verhuizen

Hoi,

Ik snap het verhaal niet zo goed, sorry. Je schrijft op een gegeven moment dat je het zo gemeen vindt. Maar wat vind je dan zo gemeen? Dat jullie schulden hebben en daarom nog huis kunnen kopen, of dat het nog 5 jaar duurt voordat jullie een andere woningen krijgen van de woningbouwvereniging? Deze dingen vind ik namelijk logisch.  

Als je twijfelt kun je beter nog even wachten en dat hoeft niet meteen 5 jaar te zijn, maar misschien twijfel je volgend jaar niet meer.  

Succes met je beslissing, maar je bent nog jong genoeg en heb nog alle tijd..

Terug
Bovenaan