Zo moeilijk

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi

Ik sprak net even met mijn goede vriendin die onvruchtbaar is. (zo, met de deur in huis maar ja) Ze vroeg me eigenlijk meteen hoe het met me ging en of ik niet iets leuks te vertellen had. Hiermee doelde ze op een zwangerschap. Ik vind het altijd moeilijk om het hier met haar over te hebben, maar ze is zo lief!!

Ze leeft ontzettend met me mee, en belt regelmatig. Zij en haar man zijn nu ook bezig met adoptie dus dit keer ging het gelukkig niet alleen over mij. Kennen jullie dat??? Dat het zo moeilijk is om van alles te vertellen terwijl zij juist zo geinteresseerd is.

Ben echt blij met zo'n lieve vriendin!!!!!
Liefs Annet

Hoi Annet,
Ja ik herken het meteen:
Onze allerliefste vrienden kunnen ook geen kinderen op de natuurlijk wijze
krijgen. Ter verduidelijking: ze hebben 1 dochter (10 jr)  via IVF mogen krijgen.
Daarna hebben ze al zoveel IVF behandelingen gehad, maar helaas is  het nooit meer
gelukt. Wij kunnen er met z'n vieren heel goed over praten, en omdat het zo
goed bespreekbaar is, kan ik ook heel eerlijk tegen haar zeggen dat ik het ook nu weer zo moeilijk voor haar vindt!
Tuurlijk blijft het heel moeilijk maar het is geweldig dat je  het zo met elkaar kunt delen.
Daar ben je dan ook echte vrienden voor: moeilijke en mooi momenten delen met elkaar!
Dit is kostbaar hoor: Dat je vriendin tegen jou kan zeggen dat ze zo blij voor je is, terwijl ze het zo heel graag zelf ook wil meemaken: zwanger worden, zwanger zijn, bevallen.

Veel liefs Esther.

Hoi Annet,

Buren van ons hebben hetzelfde. Zij zullen ook nooit op de antuurlijke manier zwanger kunnen worden. En ookal weten zij nog niet van ons dat we aan het proberen zijn, is ze altijd enthousiast over zwangeren, baby's, kraambezoek, zo knap! Volgens mij zou ik allang gefrustreerd zijn als ik haar was geweest!
Ik zou er wel heel erg veel moeite mee hebben als ik het haar tegen die tijd moet gaan vertellen, maar ze zal wel de eerste zijn. Het lijkt me nog pijnlijker als ze het viavia hoort in de buurt, of dat ze iemand moeders voor moeders flessen ziet weghalen via het achterpad...!
Ik vind dit hele moeilijke dingen. En toch is het zo apart, dat je hen dan geen groter plezier kan geven dan goed nieuws over jezelf. Mooi he!

Groetjes,
Aimee

Terug
Bovenaan