Zo onrustig!!!!! Word niet goed van mezelf...

Hoiiii meiden...

Daar was ik weer is. Eigenlijk ben ik al een week behoorlijk onrustig. Ik kan niet in slaap komen, het enige wat door mn hoofd spookt, is de bevalling. En of ik alles wel uitgewassen heb, en alles klaar heb liggen om naar het ziekenhuis te gaan.

Ik wou net rond half 11 naar bed, maar kon geen oog dichtdoen. Nu zit ik maar weer beneden met kopje thee, hopen dat het helpt!! Ik moet nog drie weken.. en ookal weet ik, dat het toch nog niet gaat gebeuren, het blijft zo vreselijk onrustig in me.

Nu las ik laatst ergens, dat de kleine ook goed aanvoelt als je wat "stress" hebt. Nouja, ik noem dit inmiddels toch wel wat stressig (ookal lijkt me het vrij natuurlijk) maar ik wil zo veel mogelijk ontspannen, het lukt me gewoon niet. Vragen als: kan ik die vreselijke pijn wel aan, wat als ik tijdens de weeen me niet op mn gemak voel... ik denk ook vaak terug aan de keizersnede van mijn zoon (nu 13,5 maand). Dat was ook zo heftig, en ik vond de pijn na die tijd best behoorlijk!!! Ik ben daarom wel erg nieuwschierig naar een vaginale bevalling. Tuurlijk zal deze ook verschrikkelijk pijn doen, maar hoe of wat, ik weet het niet hoor... ik ben maar aan het dubben. En ookal wil ik het niet, het gebeurd nu eenmaal. Ik dacht, een boek lezen, even andere gedachtes, maar dat lukt me ook niet, want ik dwaal al snel af naar "de bevalling!!"

Zijn jullie ook zo? Of ben ik nou gek, en kunnen jullie me rustig krijgen...

Ik hoop het maar, want misschien moet ik nog wel 5 weken, hoe kom ik ze door als ik zo ben als nu....... bah niks aan. Wil gewoon nog lekker genieten van deze laatste weken.

Liefs supermams

Hey Supermams,

Ik kan je helaas niet helpen! Maar wilde toch ff reageren. Ik zie zelf niet op tegen de bevalling. Ik ben meer het type dat alles over zich heen laat komen en dan later zegt: Goh 't is me mee- of tegengevallen. Hoewel dit bij mij mijn derde zwangerschap is, had ik dit ook bij de eerste. Je kunt je toch niet echt een voorstelling maken hoe zo'n 1e of volgende bevalling gaat verlopen. Ik zie 't wel, maar ja ik weet dat dit echt in mijn voordeel is dat ik zo kan denken. Voor jou is 't wel vervelend. Kun jij 't niet doorspreken met je vk/gyn? Als hij/zij op de hoogte is van jouw onrust, kan hij/zij wie weet wat van die onrust weghalen? Waar ik ook wel last van heb momenteel is dat ik nu echt nog snel ff de laatste dingetjes wil doen en ja, ook die bedenk ik me soms 's nachts. Ik heb nl. 's nachts erge kramp in m'n heupen en moet me dus iedere 5 à 10 min. omdraaien, dus van slapen komt niet echt veel.
Nou ik hoop dat je toch nog een beetje rust kunt vinden en straks een prachtbevalling gaat hebben! Hoe lang moet je nog tot de uitgerekende datum? Ik ben zelf a.s. zondag uitgerekend, dus spannende tijden!

Doegie!

hoi supermams,ik herken het wel hoor,moet nog twee week of vier week,maar ben ook erg onrustig.ik weet ook niet goed wat ik moet verwachten.en pieker ook wel veel over bijvoorbeeld hoe voelt het allemaal moet ik op bed liggen tijdens de weeen ivm die bacterie die ik bij me draag,hoe reageert mijn zoon,heb ik alles wel klaar staan ,ben ik niet wat vergeten enz enz enz.dus heel herkenbaar.val ook moeilijk in slaap en we zijn nu bezig om onze zoon van drie snachts weer terug te leggen op zijn bed want hij had er een handje van om elke nacht om drie uur bij ons te komen.dit gaat op zich de goede kant op ,maar na dat ik hem weer terug heb gelegd duurt het soms wel een uur dat ik zelf weer slaap.maar goed we gaan er maar van uit dat dit er allemaal bij hoort.dus je bent gelukkig niet de enige ha ha groetjes patries

Hoi,

Ik voel die onrust ook wel hoor. Ben niet heel erg bang voor de bevalling, maar wel heel erg ongeduldig. Bij elk pijntje denk ik dan dat het gaat beginnen. En dat is dan natuurlijk niet zo. Vanmorgen wilde ik mijn man al niet naar zijn werk laten gaan omdat ik al vanaf drie uur last had van "menstruatiekrampjes" . Maar uiteraard was er weer niks aan de hand. Nu heeft de schat voor morgen geregeld dat ie thuis kan werken.

Succes allemaal met de laatste loodjes. Ik ben zelf volgende week vrijdag uitgerekend. (uitgeteld ben ik al een hele tijd. hihi)

Hoi meiden..

Bedankt voor jullie reacties. Nouja, echt bang ben ik ook niet voor de bevalling hoor. Het is meer, dat ik die verhalen van "de pijn was niet te verdragen" en dat soort dingen niet kan lezen. Ik hoef nu ook geen bevalling op tv te zien eigenlijk. Dan word er toch vaak wat gegild en zo... ieder beleefd het weer anders, en ik weet dat ik veel pijn aan kan. Maar als je naar iemand anders bevalling kijkt, vind ik dat zowiezo weer anders, dan dat je naar jezelf kijkt. Misschien zou je zelf heel anders reageren. Nougoed maakt ook nie uit. hahahah..

Vanmiddag net te horen gekregen, dat een nicht van mijn man bevallen is. Ze liep al meer dan een week overtijd, en het is een baby van 9,5 pond!!!! Daar word je ook niet vrolijk van lijkt mij, bedoel, zo zwaar!!!! Maar de gyn heeft me vanmorgen verteld dat ik een 6 a 7 ponder ga krijgen... beslist geen zwaar kind. Gelukkig maar, dat geeft wel iets rust. Verder was alles helemaal prima, baby lag al erg diep met hoofdje, en lag zo goed als vast in mijn bekken. Wel heeft de baby nog genoeg beweginsruimte.. nou dat klopt ook wel, want het gaat me toch mega te keer soms daar. Hij vond het een onrustig babytje.. hmmmm toch geen ADHD hoop ik hhaha.. maar gewicht en bloeddruk waren perfect, eigenlijk verloopt alles vlekkenloos, geen vocht ofzo... dus ja waar maak ik me dan eigenlijk druk om he. Het is ook meer, omdat je hier maar aan huis gekluisterd zit denk ik, zo saai.. weinig te doen, je kunt zo weinig, en dan ga je malen enzo. Meiden, ik kom dr wel uit, zal toch moeten wachten, net als jullie!!! Maar de meesten zijn volgensmij al wat verder hoor!

Ik ben morgen 37 weken zwanger. Bij mijn zoontje beviel ik 2 jaar terug in December met 38 weken en 2 dagen. Toen braken de vliezen, denk aldoor natuurlijk, dat dat nu weer gaat gebeuren, terwijl dat helemaal niet hoeft. hahaha.. nouja meiden SUCCES!

Liefs supermams

Hoi supermams,
Ik snap het wel hoor, gelukkig zelf nog geen last van waarschijnlijk omdat ik ook
nog drie en een halve week moet. Ik moest wel lachen dat je hoorde van het kindje
dat ik geboren van 9,5 pond, dat lijkt me ook geen pretje ook al zeggen ze dat
het niet zoveel uitmaakt. Maar probeer ook nog even te genieten van het kindje
in je buik, straks is het er en staat toch alles weer op zijn kop. En nu dat getrappel
nog binnenin zo bijzonder, toch? groetjes Miranda

Hoi hoi,

Mamat: daar heb ik nou ook al last van vanaf afgelopen maandag elke dag (en het word steeds langer) van die menstruatie-achtige buikpijn.... vlgs de vk zit het nu toch wel te "rommelen" en lijkt het erop dat ik volgende week niet meer op controle hoef te komen .

Dat hopen we dan maar!

We zijn trouwens een dag na elkaar uitgerekend! (ik donderdag de 5e!)

Liefs Vlinder (39 weken precies)

Terug
Bovenaan