Zo ontzettend geschrokken!!!

Gister gingen ik en Jayden samen met Jaydens omi bij mijn oma eten. Jayden was de hele tijd heerlijkaan het spelen, op een gegeven moment zat hij met een wasmandje te spelen en hij ging er inzitten. Het zag er heel grappig uit want hij paste er maar net in! Dus wij allemaal lachen en dat vond ie prachtig! Tot hij er wou stappen toen viel ie op zn hoofd en moest huilen, ik hem getroost en het was klaar. Toen ging ie er weer inzitten en ik bleef vlakbij zitten voor als ie zou vallen. Ik wou hem er net uit halen want vond het toch een beetje eng enzo en toen viel hij weer, keihard op zn hoofdje. Dus ik pak hem op en kijk naar z'n gezichtje, is ie aan het huilen maar zonder geluid!!!! Hij bleef erin!!! Dus ik naar m'n moeder en ik raakte in paniek toen wou ik hem aan haar geven en toen bleef ie heel raar slap hangen en zag ik z'n ogen weg draaien!!! Ik werd helemaal trillerig en riep bel een ambulance! Gelukkig bleven mijn moeder en oma rustig en pakte wat te drinken voor hem, toen pakte ik hem weer en ging ie gelukkig nu wel huilen met geluid! Hij was echte even weg!!! Na even gehuild te hebben bij mij op schoot wou ik wat drinken geven en dat wou hij niet. Toen hebben we maar een pakje drinken gegeven en ik kneep in het rietje zodat het al in z ´n mondje kwam en toen dronk hij gelukkig wel. Ik ben zachtjes liedjes gaan zingen ( heel raar dat kwam in me op ) en daar werd ie rustig van. Toen gingen we boekjes lezen en kijken en werd ie weer zichzelf daarna ging ie ook weer spelen, lachen enz
Maar wat was ik bang! Ik dacht dat ik hem kwijt was toen ie met z ´n ogen draaide en slap hing, wat erg zeg!! Ik heb zo gehuild! En precies nu zit zn vader in Engeland voor zn werk tot dinsdag avond. Ik heb hem vanacht ook lekker bij me in bed genomen en steeds even aangeraakt of ie er nog was en als ie dan bewoog was ik gerust.
Nou het is een heel verhaal geworden, maar ik blijf steeds die beelden terug zien! Bah wat vreselijk he als er iets met je kind gebeurd!!
Ik zit er nu wel over te denken een EHBO cursus te volgen voor ouders want dan weet je tenminste hoe je moet handelen in zo'n situatie, want ik ging met mn schudden zodat ie eruit zou komen, maar ik weet helemaal niet of dat goed is?

Nou ik ga hem vandaag lekker vertroetelen en extra knuffelen!!!

xxxjes

hey!

Tjonge wat zul je geschrokken zijn, gelukkig waren de oma's erbij!
Ik heb wel eens meer gehoord dat kindjes in hun "huilen" kunnen blijven hangen. Ze zijn dan zo over de rooie dat ze vergeten lucht te happen ofzo. Ik heb het geloof ik wel eens hier op t forum gelezen..

Gelukkig is hij weer de oude! Kroel m maar lekker :)

Evelien

Jeetje hee, ik kan me voorstellen dat je je bent rotgeschrokken!
Ik schrik al helemaal als ik je verhaal lees.
Gelukkig waren de oma's erbij en bleven die rustig. Zul je altijd zien dat de papa dan net weg is.
Gelukkig is het goed gekomen.
Vertroetel hem maar lekker en denk eens na over kinder ehbo, ik heb het via mijn werk gehad en is toch wel handig hoor, alhoewel ik inmiddels wel weer aan een opfriscursus toe ben.
Groetjes van Sonja

Hey,
ik heb in een opvoedkundig tijdschrift daar een artikel over gelezen en er staat het volgende: Het inhouden van de adem bij hevige huilbuien is een normaal verschijnsel in het 2de levensjaar. Meestal verdwijnt het voor de leeftijd van 4 jaar. Een kinde dat lang genoeg zijn adem inhoudt, valt flauw. Precies door dit bewustzijnverlies gaat het vanzelf weer normaal ademen. Er kan dus niks gebeuren maar het is voor de ouders wél akelig om mee te maken. Let er wel op dat je kind nergens tegenaan kan vallen.
Ik vond het wel interessant om te weten, dan weet je wat er met je kind gebeurt. Maar ik heb het nog niet meegmaakt maar ik denk dat ik evengoed toch wel in paniek zou geraken, of je dat nu weet of niet. Maar ik wou het je eventjes meegeven. Hopelijk doet het zich niet meer voor.
Veel groetjes!
Bisous
Alysse

Hoi hoi,

Mijn broertje heeft dit ook heeeeel lang gedaan.
Wij moesten dan in eerste gval in het gezicht blazen heel hard.
Werkte dat niet, ja dan (heel lullig hoor) moest we hem in zijn gezicht slaan/tikken, zodat hij aan ademen ging denken.
Ik weet dat het er eng uit ziet, heb het dan ook meerdere malen meegemaakt.

Gisteren viel Rik met zijn kin op de punt van de tafel, ok hij moets zo hard huilen dat ie hem inhield (niet zo erg als Sven hoor!!) en dan blaas ik in zijn gezicht en gaat ie weer huilen met geluid zeg maar.

Nou meis hoop dat je wat aan mijn tips hebt.

Liefs Saskia
mv Rik 04-07-07

Hoi hoi,

Ik weet uit ervaring hoe akelig het is om je kindje zo te zien....
Bas doet het ook als hij héél boos of héél verdrietig is. Ook als hij zich pijn doet kan het voorkomen.
Het heeft een naam: Breath Holding Spells
Zoals al eerder aangegeven is het niet ernstig, maar dat neemt niet weg dat het een akelig gezicht is.
Bas wordt echt blauw rond zijn mond en neus en krijgt van die paarse lippen.
Blazen kan helpen, maar niet altijd. Vroeger zeiden ze dat je kindjes dan een tikje moest geven of zelfs onder de kraan moest houden, maar daar zijn ze een beetje vanaf gestapt.
Als Bas het doet omdat hij pijn heeft, dan wordt hij natuurlijk getroost. Doet hij het omdat hij boos is (komt vaker voor tegenwoordig), dan nergeer ik het volledig. Als ik er dan aandacht aan besteed, dan weet Bas dat dat een manier is om aandacht te krijgen. Ik houd hem dan natuurlijk wel heel goed in de gaten.
Gelukkig gaat hij uiteindelijk altijd wel weer ademen. Flauwvallen is er hier nog niet van gekomen (gelukkig maar), maar het zou me niet verbazen als dat ooit nog eens gebeurd.

Succes met je kleine man en ik hoop dat je grote man weer snel terug is uit Engeland.

Groetjes, Karin

Heel erg bedankt voor jullie reacties!!!
Ben toch blij om te lezen dat andere kindjes het ook hebben ( klinkt heel onaardig maar bedoel het niet zo!!!, ik bedoel meer dat het niks ernstigs is!! )
Dat Breath Holding Spells heb ik even opgezocht bij google en idd het klopt precies zoals het daar staat, zo ging het ook bij Jayden, ik ben blij dat ik nu weet wat het is en hoe ik de volgende keer moet reageren!
Bedankt!

xxxjes

Dat is idd ff schrikken!!!

Jesse moest laats ook heel erg huilen,hij wou niet op bed. Toen duurde het heel erg lang voordat hij weer adem haalde, eerst werd hij rood, daarna bleek en z'n lipjes kleurden al blauw, ik blies in zij gezicht maar dat hielp niet, mij   hart zat in mijn keel, daarna heb ik hem een tik in zijn gezicht gegeven zodat hij schrok dat hielp.Hij haalde weer adem
Wat je ook kan doen is water in zijn gezicht gooien.

Gr Linda

Terug
Bovenaan