Zo ontzettend misselijk en zwak!

Hallo allemaal,

Ik weet sinds een aantal weken dat ik zwanger ben, hoe ver ik precies ben weet ik niet omdat ik gewoon aan de pil was. Maar ik ben zo ontzettend misselijk en voel me zo zwak. Ik heb echt dagen op bed gelegen en alleen van het bed naar de wc gelopen. Ik ben absoluut geen aansteller, maar is dit normaal?

Liefs

Ik zou even contact opnemen met je verloskundige of huisarts. Het is idd niet de bedoeling dat je uitdroogt. En als zij het ook echt ernstig vinden heb je kans dat je iets tegen de misselijkheid krijgt.

Het is altijd moeilijk om te vergelijken wanneer iets 'echt erg' is. Wat de een afdoet als 'hoort er bij' kan voor de ander verschrikkelijk zijn. De ergste vermoeidheid en misselijkheid zou zo rond de 9 a 10 weken plaatsvinden en neemt daarna vaak weer af.

Groetjes en sterkte!

Marisa

hallo,

ik ben zelf ook heel erg misselijk geweest vanaf week 5 tot en met week 13 ben er nu net vanaf heb 8 weken platgelegen echt geen pretje had wel zetpillen gekregen van de huisarts maar die hielpen niet zoveel mogelijk rust nemen dan bleef bij mij het meeste er wel in. heel veel succes meid

gr miepie

Bedankt voor jullie snelle reacties!

Ik ga nu voor de zekerheid toch maar even langs de huisarts. Je leest inderdaad hele verschillende berichten op internet, maar zoals ik al zei ben ik echt geen  aansteller, maar dit heb ik echt nog niet eerder meegemaakt.  

Jeetje, zo lang op bed liggen  hoop ik toch echt over te kunnen slaan. Fijn dat je je nu beter voelt, fijne zwangerschap!  

Hoi,

Ik was bij de zwangerschap van mijn eerste ontzettend misselijk. Na drie dagen alleen maar op bed te hebben gelegen en de hele dag overgeven heb ik de huisarts gebeld. Die gaf mij gelijk emesafene tabletjes. Die werkten na een uur en ik had nergens meer last van! Wel rustig aan blijven doen. In deze zwangerschap heb ik het weer, werkt weer perfect! Werkt overigens niet bij iedereen....

Emmy

ten eerste gefeliciteerd!

zelf ben ik van mijn eerste zoon de eerste 3 mnd zo ziek geweest dat ik alleen plat op bed of bank kon liggen en bijna alles eruit spuugde.
Bij 2e tot 9 weken, maar toen was het ook overleden waar ze met 12 weken achter kwamen.
en nu bij mijn 3e zeg maar ben ik de eerste 3 mnd weer zo ziek geweest en rest van de zwangerschap misselijk gebleven. Kan nu wel de deur uit, maar blijf me niet lekker voelen. Lig om 19 uur standaard in bed en sochtends op bed blijf ik ontbijten.
Ben 34 weken zwanger en hoop dat dit ventje eerder komt. Mijn zoon kwam nm 9 dagen later.

En pillen, zetpillen, homeopatische dingen, niks hielp helaas bij mij.
Wil je niet ontmoedigen ofzo, maar wil ook andere kant van zwanger zijn vertellen. Want deze zwangerschap kan ik totaal niet genieten.

Hoi,

Dat is erg naar om zo ziek ervan te zijn. Ik ben zelf ook van de zesde tot de vijftiende week goed ziek geweest, met zelfs een ziekenhuisopname wegens uitdroging. Laat je dus wel goed in de gaten houden door huisarts/ verloskundige. Maar na 15/ 16 weken was het bij mij gelukkig echt over en kreeg ik weer eetlust en energie, hopen dat dit ook voor jou zo gaat gelden. Heel veel sterkte en houd de moed erin, dan kom je deze rottijd echt wel door!

Groetjes Saskia (21 wk, 6 dagen)

Terug
Bovenaan