Zo ontzettend moe!

Wij zijn op! Ons zoontje is 4 weken oud, slaapt overdag best veel. Wil het liefst in mijn armen in slaap vallen. Zodra ik heb weg leg, is hij weer wakker.
's Avonds tussen 21.00u en 00.00u is hij wakker. Wil dan echt niet slapen, huilt erbij. Dat is juist zo vermoeiend, wij kunnen hem dan niet troosten...
Vannacht huilde hij zelfs tot 1.00u. Dit trekken we echt niet!
Hij ligt bij ons op de kamer in een wiegje.
Heeft iemand tips om hem te laten slapen ofzo? Om te zorgen dat dit ophoudt.
Ik heb nog wel gedacht dat hij dag en nachtritme om zou gooien, maar hij sliep na 1.00u wel. Tot 04.30u...
Wij weten het niet meer!!! :'(
 
Dag en nacht is hier ook nog even zoeken!
Toen ik mannetje gister weg legde, krijsde hij ook nog even. Maar dat was na een paar flinke halen weer over (wel keihard om hem even te laten krijzen....)

Soms blijft hij ook wakker en krijsen omdat hij gewoon nog 10 cc wil drinken..... En valt dan in comateuze slaap (soms is het een comadrinker)
 
Hoi,

Leg je hem altijd slapend weg? Vaak schrikken ze dan idd wakker. Al geprobeerd om hem wakker maar moe weg te leggen? Dus bij gapen, rode wangen of onrustig worden enz altijd naar z'n eigen plekje! Niet wachten tot ie in slaapis gevallen en altijd hetzelfde ritme aanhouden. Dus bv schone luier, fles, knuffelen/spelen en daarna naar bed en met die leeftijd ongeveer 45/60 min wakker houden incl voedingstijd. Vaak is het ook een fase wat even duurt en moet je even doorbijten. Wij hebben onze zoon op een gegeven ogenblik op het verschoningskussen tussen ons ingelegd...hij huilde gerust 6 uur achter elkaar door..nu zijn we 3 weken verder en meneer slaapt 8 uur lang door! Hebben wij ook geen theezakjes meer onder onze ogen :)
Als echt niks helpt overleg eens op het CB, evt inbakeren op dit tijdstip?
Succes!
 
Lastig he.
Maar ik denk dat je inderdaad moet beginnen aan een ander ritme. En dat moet je overdag doen.
Als je ziet dat hij moe begint te worden leg hem dan wakker in bed.Dan ga je naar beneden. Als hij begint te huilen ga je om de 5 minuten even naar hem toe. STrijkt over zijn hoofdje en gaat weer naar beneden. Zo ga je door tot hij slaapt. Dit kan best lang duren hoor, maar je moet het echt volhouden. Onze zoon nu 4 maanden heeft ook altijd even huiltijd nodig om in slaap te vallen. Ik geeft hem dan 10 minuten voordat ik naar boven ga, maar dat is eigenlijk nooit nodig. Hij valt binnen die tijd in slaap.
Je moet natuurlijk wel zeker weten dat er niks anders aan de hand is met hem.

Succes en volhouden!
groetjes Anninas
 
Meid,

Jonge baby's huilen nog heel veel. Dat duurt ongeveer tot 12 weken. Ik weet niet hoeveel die huilt, maar 3 uur op een dag is echt normaal. En je wordt er doodmoe van... probeer dus als ie slaapt zelf ook even te pitten. Ga 's middags ook even naar bed als je hem weg legt.

Een paar tips:
* na de voeding maar even ophouden en dan WAKKER in bed leggen.
* speentje kan helpen!
* als je borstv geeft mag je extra voeden... weet je zeker dat ie geen honger heeft 's avonds??? reken maar eens uit hoeveel hij mag hebben, als je flesvoeding geeft. De som: 150 x gewicht= minimaal aantal cc in 24 uur! Je mag tot 180 x gewicht stijgen.
* krampjes? infacol of druppels van VSM Cinababy als ik me niet vergis.

Succes, het valt niet altijd mee! Een heftige tijd die eerste weken!
 
voor het slapen gaan (tussen 8 en 9 deden wij toen onze zoon die leeftijd had, nu met zes maanden al om half zeven) in bad, dan (borst)voeding geven en op bed, inderdaad het liefst wakker (dus echt een bedritueel) overdag hielden we alles licht, 's nachts donker. Bij ons werkte een doekje die ik de hele dag bij me had goed om bij zijn neusje te leggen. Verder vond mijn zoontje het lekker om voorverwarmd bedje te hebben.

prikkelreductie en voorspelbaarheid van de dag werkte ook goed. We benoemden de hele dag alles (doen we nog steeds) en voeden op dezelfde plek, spelen opdezelfde plek en slapen op dezelfde plek....vaak lukte het ook niet hoor bij ons...ik droeg hem op die momenten in de draagdoek. Naarmate hij ouder werd ging het steeds beter. Een klok kan ook wel eens helpen.....dit is vergelijkbaar met een hartslag. Als hij erg moet huilen hielp bij ons over zijn bolletje aaien tussen zijn oogjes wrijven ook goed en dan zachtjes shhhhh zeggen. Als je kindje veel krampjes heeft kun je hem overdag ook bijvoorbeeld op zijn buikje laten slapen.......ik bleef dan altijd wel in de buurt ging bijvoorbeeld zelf dan even met een boek op bed liggen....succes het wordt echt beter en soms denk je da tje het hebt en lukt het weer een tijdje niet bij nieuwe voeding eentandje etc. geef de moed niet op en ga er zelf af en toe even uit
 
Ik weet niet hoe je kleine ter wereld is gekomen maar misschien heeft hij iets over gehouden aan de bevalling.
Mijn zoontje was ook ontroostbaar totdat wij toen hij 1.5 oud was begonnen met behandelingen bij de chripracter. Hij is met de vacuumpomp gehaald, en wat bleek zijn nekwervels stonden niet zoals het hoort door de bevalling. Hij heeft tot die tijd enorm last gehad van buikkrampjes. Dit kan ook gebeuren bij een kindje wat gehaald word met een keizersnede, of gewoon bij een hele zware bevalling. Je kindje kan pijn hebben maar ja dat blijft natuurlijk zolang ze niet praten voor ouders gokken.
Ik heb geen aandelen in deze business maar kan iedereen aanraden om voor de zekerheid je kindje te laten nalopen.

Onze kleine is inmiddels haast een half jaar, en z'n tevreden ventje.

Succes meid,

We hebben nu een heerlijk
 
Bedankt voor alle reacties.
Afgelopen week ben ik ingestort... Ben naar de dokter gegaan, kon nl alleen maar huilen en was zo ontzettend moe.
De dokter begon voorzichtig over een postnatale depressie... Daar heb ik zelf ook al op gezocht op google. Er kwamen veel overeenkomsten bij mij. Maar nu heb ik voor een week slaappillen gekregen. Mijn vriend doet nu de laatste voeding en die van de nacht, zodat ik bij kan tanken. 's Ochtends wordt ik nog wel brak wakker, maar ben overdag wel wat fitter... En zodra mijn zoontje slaapt, ga ik ook liggen.
Bij het cb hebben we een slaap-waakritme besproken. Die moeten we zo strikt mogelijk opvolgen. Dat werkte al meteen.
Ik haalde mijn zoontje té snel uit bed. Nu mogen we hem even (10 minuten) laten huilen. Dat is wel lang, vooral als hij erg overstuur is. Al gebeurd dat nu al minder vaak.
En hij ligt nu op zijn eigen kamertje. Scheelt ook een hoop rust.
 
Terug
Bovenaan