Zo ontzettend verkouden!!

Hoi,

Siebe is zo zielig deze dagen. Hij is  ontzettend verkouden. Hij hoest zich af en toe echt een ongeluk. Ik ben gisteren met hem naar de huisarts geweest omdat zijn hoestje zo raar klonk. Ik mocht hem zo nodig Tijmsiroop geven, maar ja, volgens mij zit het toch echt vast en om dan de hoestreflex te dempen is natuurlijk niet zo slim, omdat hij dat het slijm er niet uit kan hoesten. Hij is er gewoon helemaal hees van geworden. Daarbij ligt hij ook nog regelmatig een beetje te jammeren en dat ben ik helemaal niet van hem gewend. Algehele malaise dus. Hij is echt zielig en ik heb best medelijden met hem, vooral omdat ik zo weinig kan doen. Als het vrijdag nog niet beter is, ga ik toch maar eens terug naar de huisarts, want dit is echt vermoeiend voor hem. Hij slaapt zowat de hele dag, maar zelfs in zijn slaap hoest hij nog. Ik hoop maar dat het snel weer beter met hem gaat. Iemand nog tips, buiten de welbekende ui (bah bah, wat een stank).

Groetjes Fonske.

Hey Fonske,

Jee wat vervelend zeg. Echt sneu he.. zo'n iene mienie kindje al zo ziekjes. Ik heb niet echt tips maar wou Siebe gewoon even beterschap wensen. Geef hem maar extra veel moederliefde en knuffels en ik denk dat het goed is als ie lekker veel slaapt dus daar zou ik me geen zorgen over maken. (Als ie maar goed drinkt/poept en plast enzo natuurlijk). Ik weet ook niet of ie last heeft van een snotneus anders kun je zo'n peer kopen. Dat vinden ze niet leuk maar het helpt wel. En zorg dat je de verwarming op zn kamertje niet te hoog hebt want als het snot korstjes worden dan is het helemaal moeilijk er iets uit te krijgen. Maar ja.. ik weet dus niet of hij een snotneusje heeft.
Ik vind de tijmsiroop ook wel raar... maar is het misschien niet om zijn keeltje wat te verzachten? Sterkte en als het niet gaat gewoon terug naar de huisarts gaan!

Groetjes Kirsten

Matthijs (3 maanden) was voor het eerst 2 weken geleden zooo verkouden ,heel zielig. Wat bij hem erg goed hielp was de babybalsem van Luuf (om op de borst te wrijven) en de Otrivin babyneusspray. Hierdoor kon hij weer wat meer lucht krijgen en dronk ook weer beter.

Succes!!!

Ook Tijn is ontzettend verkouden. Hij is nu 8 weken en eigenlijk zit zijn neusje al een tijdje vol, maar had hij er geen last van. Sinds vannacht moet hij regelematig hoesten en heeft hij echt een snotneus. Verder is hij gelukkig nog wel gezellig alleen wil hij niet zijn bedje slapen maar op mijn arm of bij mij in de buurt. Maar dat kan natuulijk ook weer te maken hebben met een sprongetje, want volgens mij heeft hij daar ook de leeftijd voor nu.
Mijn man haalt vanmiddag luuf baby en iets tegen het hoesten voor hem, zodat wij allemaal een rustige nacht kunnen hebben.

Groetjes danielle

Hallo Fonske,

Tegen het vastzittende hoesten kun je ook Bisolvon druppels voor kinderen geven. Op de verpakking staat hoeveel je mag geven per dag. Ook mijn twee meiden (Inge van 2 jaar en Marloes van bijna 4 maanden) zijn nogal eens snipverkouden en hoesten dan  de hele dag en nacht door. Inge hoestte soms zo heftig dat ze  dan ook al haar eten weer uitspuugde. Met de druppels gaat het  vaak snel een stuk beter. Het middel zorgt ervoor dat ze het vastzittende slijm wat makkelijker kunnen ophoesten. Als je de druppels gebruikt in combinatie met neusspray zijn ze meestel snel opgeknapt en slapen ze beter. Ook de tip over het niet te warm maken van de slaapkamer werkt.

Succes!

Terug
Bovenaan