Zo onwerkelijk... Zonder te proberen zwanger!

<p>Hoi allemaal,</p><p>Het liefst schreeuw ik het van de daken, maar dat kan nog even niet...dus deel ik het hier graag met jullie. Ik zit in een wervelwind van emoties (vooral mooie emoties!) en kan gewoon niet geloven dat ik echt zwanger ben haha.</p><p> </p><p>Ik en mijn vriend zijn al 8 jaar samen en hebben het vaak gehad over kinderen krijgen, alleen we wilden altijd nog die ene reis maken, een nieuwe auto, eerst een nieuw huis, een vast contract. Dus aan kindjes beginnen zat in de nabije planning, maar niet nu. En ergens was ik altijd bang dat het lang zou duren, gezien onvruchtbaarheid in mijn familie voorkomt. Tot mijn grote verbazing ben ik nu zwanger, we hebben zo'n 7  dagen voor mijn verwachtte eisprong voor het laatst seks gehad. Het was dus niet gepland, maar ZO welkom! Ik vind het echt bijzonder, omdat statistish gezien de kans 0% zou moeten zijn zo ver voor de eisprong. Al zou die 2 dagen eerder zij geweest, dan nog was de kans héél klein.</p><p>Sowieso heb ik heel google afgezocht: als je beseft dat de kans 50/50 is dat een eitje uberhaupt bevrucht raakt...vervolgens 50% van alle bevruchte eitjes niet eens innestelt...en zelfs 70% van de wél bevruchte eitjes nog voor de NOD afgestoten wordt... dan is dit wel echt een godsmirakel dat het nu met 5 weken en 6 dagen nog lekker op zijn plek zit :D Ik was de afgelopen 2 weken erg onzeker, maar dat maakt nu plaats voor het gevoel dat dit meant to be was, dat dit kindje er nu hoort te komen en dat alles dan ook echt goed zal gaan. Voorzichtig kruip ik op mijn roze wolk en kijk enorm uit naar onze eerste echo. </p><p>Nog meer meiden pril zwanger en helemaal in een blije bubbel ?! </p><p> </p><p> </p><p> </p><p> </p>

Wat leuk!! Gefeliciteerd!!

Dat heeft dan toch zo moeten zijn denk ik!

Ik ben nu 5 weken en 4 dagen zwanger.. mijn roze wolk is er nog niet vanwege mijn miskraam vorig jaar met 6 weken.. pas als ik de eerste echo heb dan kan ik pas genieten denk ik

Oh zooo leuk, gefeliciteerd ! 
Ikzelf ben ook 5 weken en 4 dagen zwanger :). Probeer blij te zijn, want het kindje is zeker meer dan welkom, we kijken er echt enorm naar uit! 
Maar ik ervaar ook super veel stress, heb zoveel schrik dat het mis gaat gaan, pas 24/02 eerste echo dus ik hoop dat het tot dan positief blijft ! 

jullie ook gefeliciteerd! Ik snap jullie zorgen super goed, al helemaal als het al een keer mis is gegaan :( Ik probeer om te denken naar: die 20% kans dat het niet goed gaat, betekent 80% kans dat het wel goed gaat. 1 op de 10 zwangerschappen gaat ongeveer mis... Dan is er alsnog een grote kans dat het wel alllemaal loopt zoals het hoort. Daar probeer ik me aan vast te houden. En de gedachte dat we er echt geen invloed op hebben helpt voor mij ook. Ik leef zo gezond mogelijk, slik alle benodigde vitaminen... meer kun je ook niet doen. Hopelijk hebben jullie eind deze maand allemaal een mooie echo! :)

Terug
Bovenaan