Zo onzeker en bang! help?

Hoi lieve dames,

ik zou afgelopen dinsdag ongesteld moesten worden, dit is niet gebeurd.
want ik ben zwanger yess!
Alleen nu heb ik vanaf dinsdag wel al aardig drukkende pijn in mijn onderbuik, tot op heden geen bloed verlies.
Veel plassen.
De ene verloskundige zegt maandag even urine wegbrengen naar dokter, misschien blaasontsteking? maar heb geen pijn ofzo bij plassen. de ander zegt het is goed dat het pijn doet, je baarmoeder enz moet veel ruimte maken natuurlijk...
Nu ben ik zo'n zenuwpees en ontzettend bang en onzeker (omdat ik vorig jaar een vroege miskraam heb gehad), met wc papiertje inwendig gecheckt (sorry klinkt stom/vies) zat er heel licht roze..beetje slijmerig (denk ik) afscheiding.

wie komt dit bekend voor?
Help me alsjeblieft?!?

Hi marissa,

van harte gefeliciteerd met jouw zwangerschap!!

Ik snap heel goed dat je onzeker bent vanwege het gevoel in je onderbuik. Het kan heel goed komen door alles wat er nu gaande is in je baarmoeder: verdere innesteling van jouw kleintje. Dat je meer moet plassen kan komen door hormonen, of idd door een blaasontsteking (maar je hebt geen pijn of branderig gevoel tijdens het plassen)

het 'vaginaal vegen' wat een beetje rosé op het papiertje is: kan komen doordat je baarmoedermond heel gevoelig en goed doorbloed is. Bij een miskraam krijg je helderrood bloedverlies.

Ik vond het ook heel spannend toen ik voor de 3e keer zwanger was: bang dat er ook nu iets mis zou zijn. Voor mijn eigen geruststelling heb ik regelmatig een test gedaan, om te zien hoe donker/duidelijk het streepje kleurde... Ik neem aan dat je nu een vroege echo krijgt omdat je eerder een miskraam hebt gehad.

Het zijn hele spannende tijden en ik wens je veel sterkte! En ik hoop dat deze zwangerschap goed gaat!!

Ik gefeliciteerd Mariska,  ik sluit me bij Dea la aan.  Het is waarschijnlijk gewoon de werking van de baarmoeder en waar je ook vaker om moet plassen. Het vaker plassen werd na een paar weken weer iets minder sinds de buik ook weer wat rustiger werd.  En het roze kan inderdaad de verdere innesteling zijn. Zoals je het omschrijft is het niet iets om je druk over te maken maar begrijp dat je dat wel kan denken. Gewoon gauw een afspraak maken voor een echo en je laten geruststellen.  Fijne zwangerschap gewenst ;)

Terug
Bovenaan